menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Charentais meloen

Ga naar meest recente reactie

Cindyke24

Cindyke24

Ik heb deze gezaaid en het zijn al flinke plantjes!! Moet ik deze laten klimmen of kruipen??? Ze krijgen van die dunne armpjes die zich overal ronddraaien, dus begon ik te twijfelen, want ik dacht dat het een kruiper was.

En als ze klimmen moet ik die meloenen dan gaan ondersteunen??

Groetjes
woensdag 27 april 2011 - 20:10
Eve

Eve

Ik had er ook een paar jaar geleden en die waren ook klimmers. De meloentjes lagen op de rand van de grote pot waar de plant in zat, en waren klein genoeg om de plant niet te laten scheuren of doorzakken. Maar aangezien uw plant nu al goed groot is worden de vruchten misschien ook groter, dus ja, misschien ondersteunen om zeker te zijn.

De onze zat in een grote pot, wat stokken erond en plastiek (van verpakking) erond om warm te houden. De meloentjes waren zalig!


woensdag 27 april 2011 - 20:48
Borsalino

Borsalino

Vertikaal aan draden is makkelijker en overzichtelijker.
Dus best laten klimmen, en niets nodig om de vruchten te ondersteunen, ze scheuren niet af hoor.

Je plantje toppen na de 2de echte blaadjes.
Dan komen 2 zijscheuten, daarvan de beste houden de andere wegsnoeien.
Deze rank omhoog leiden langs de draad,links indraaien.
Tot een hoogte van 1 meter de zijscheuten uit de bladoksels verwijderen, de bloemetjes niet.
Hogerop de zijscheuten toppen op 2 bladeren, indien 2 vruchten bevrucht 1 blad van wegsnoeien.

Als de plant op 2 meter hoogte is over een draad naar beneden laten hangen, snoeien blijft doorgaan.
woensdag 27 april 2011 - 22:10
Cindyke24

Cindyke24

Amai, dank je wel voor het uitgebreide antwoord!! Ik hoop dat het me lukt! Mmmmm

Ze staan in onze serre is dat goed???
donderdag 28 april 2011 - 08:56
Jakkamazoula

Jakkamazoula

Kan je trouwens ergens meloenplantjes kopen?
donderdag 28 april 2011 - 09:44
Eve

Eve

Ja, bij ons in grote tuincentra.
donderdag 28 april 2011 - 14:13
Borsalino

Borsalino

In de serre is prima.
donderdag 28 april 2011 - 16:59
Cindyke24

Cindyke24

Dank je wel!!!!!!!!
vrijdag 29 april 2011 - 07:39
snarfie

Snarfie

en toen was het topic dood
vrijdag 29 april 2011 - 11:08
marero

Marero

mor neeje dat is niet dood, ik heb 3 charentaiskes gezaaid en der zijn der al 2 uitgekomen, als ze hun eerste echt bladpaar hebben gaan ik ze verpotten, 1 in de grond en 1 in een grote pot en dan maar hopen hé, want verleden jaar wast noppes, die wilden toen zelfs niet uitkomen
vrijdag 29 april 2011 - 11:38
Cindyke24

Cindyke24

En ik zal jullie op de hoogte houden hoe het lukt!!!!!

En eens fotokes maken!!!
vrijdag 29 april 2011 - 20:37
Borsalino

Borsalino

Zo staan ze er in de serre bij.

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 29 april 2011 - 20:42
marero

Marero

vandaag is het eerste echte bladje tevoorschijn gekomen
vrijdag 29 april 2011 - 21:52
Cindyke24

Cindyke24

Goe!!!

Morgen ga ik een fotoke maken dan heb ik iets meer tijd, moet subiet gaan werken!

Had ze wel nog niet getopt in't begin, je zal zien morgen dan kan je me nog wat raad geven, want ik wil er echt fruit aan hebben!! Dat zou de MAX zijn!!!
zaterdag 30 april 2011 - 07:34
snarfie

Snarfie

bij mij zijn de charentais niet opgekomen maar de watermeloen wel in grote getalen
donderdag 5 mei 2011 - 09:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon