menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mispel reus van uitbergen

Ga naar meest recente reactie

Ambrosia

Ambrosia

Na het maken van zeer lekkere gelei van mispels ben ik op zoek waar men de grote mispel van 7 tot 8 cm kan kopen die de naam draagt REUS VAN UITBERGEN, heeft iemand die struik staan en al vruchten gehad, en waar te koop ?
Lijkt nergens meer te koop te zijn, moest iemand die staan hebben wil ik ook enkele enten komen halen om ze begin april te enten op meidoorn, en wil voor die persoon dan ook een enten.

Groetjes, graag antwoord a.u.b.
dinsdag 15 maart 2011 - 22:04
Gehenna

Gehenna

http://www.tuinadvies.be/fruit_mispels.htm
dinsdag 15 maart 2011 - 22:51
Ambrosia

Ambrosia

Goedemorgen Gehenna,

Het is op die site dat ik er eerst van hoorde, maar ik heb al tweemaal naar hun e-mail adres een navraag gedaan en geen antwoord gekregen. Het e-mail adres is
[email protected] . Ik ga telefonisch eens proberen, en zal iets laten weten.

Groetjes.
woensdag 16 maart 2011 - 08:11
Ambrosia

Ambrosia

Ik heb gebeld, en hij heeft deze mispel in voorraad, maar de naam is veranderd in flanders giant, ik heb een plant besteld.

Groetjes.
woensdag 16 maart 2011 - 10:20
cetinel

Cetinel

worden er ook planten verzonden daar??
woensdag 16 maart 2011 - 10:30
Ambrosia

Ambrosia

Hallo cetinel,

Ik zal het hem deze namiddag vragen want ik ga de mispelboom straks afhalen.

Groetjes.
woensdag 16 maart 2011 - 12:31
cetinel

Cetinel

dank u!ik wil er ook een....
woensdag 16 maart 2011 - 12:41
Ambrosia

Ambrosia

Hallo cetinel,

Ik heb dat gevraagd of hij die mispels wil verzenden, maar dat doet hij niet. Deze struiken zijn al 3 a 4 meter groot dus dat is een probleem zegt hij. Het zijn prachtige planten met certificaat en die al vruchten dragen, de dikke vruchten lagen er nog onder. Die van mij is al geplant en heb in het plantgat 1/3 van 'n zak vivimus vermengd, dit is een grondverbeteraar. Alleen van de prijs schrok ik wel, maar hij beweert dat de kosten van een patent dat hij daar op heeft genomen zeer groot waren. Je kan het nergens anders kopen.

Groetjes.
woensdag 16 maart 2011 - 18:00
cetinel

Cetinel

dju,wat jammer....(van dat niet verzenden) bedankt voor de moeite in ieder geval.
woensdag 16 maart 2011 - 19:38
Gehenna

Gehenna

Zijn ze allemaal zo groot?
Kleine tuin maar voor zo'n mispel wil ik wel wat opofferen (de regenton dan )
woensdag 16 maart 2011 - 20:04
Ambrosia

Ambrosia

Hallo Gehenna,

Ze worden 3 a 4 meter groot, maar mijn plant was ongeveer 2,7 meter groot en die stonden daar in de rij en waren ongeveer allemaal even hoog en mooi vertakt,
ik ben dat met de aanhangwagen gaan halen. je geeft het best in je GPS in want anders is het moeilijk te vinden. Het adres is Nieuwdonk 4 Uitbergen tegen Overmere donk. Hij beweert dat zijn grootste afnemer Engeland is omdat mispels daar zeer in trek zijn voor gelei en ook voor een soort sterke drank.

Groetjes.
woensdag 16 maart 2011 - 22:06
Gehenna

Gehenna

Hmz, toch is serieus over nadenken.
Zo ne grote mispel klink heel aanlokkelijk
donderdag 17 maart 2011 - 14:47
cetinel

Cetinel

zo een van een paar meter past nie in de auto(wou al iemand optrommelen om te rijden)
dju toch zeg!
donderdag 17 maart 2011 - 14:49
Gehenna

Gehenna

Mijne wisteria pastte er ook niet in tot hij erin stak
donderdag 17 maart 2011 - 14:51
Limoncello

Limoncello

Ik ben op zoek naar de variant 'Bredase Reus' maar ik ga eens kijken of deze 'Flanders Giant' ook de moeite is.
donderdag 17 maart 2011 - 17:07
Ambrosia

Ambrosia

Hoi Limoncello,
Heb je al nieuws over de "Flanders Giant"
Die van mij is mooi gegroeid, maar ik heb met die droogte in het voorjaar gevreesd dat hij het niet zou halen, heb hem alle dagen water gegeven en in juni kwam er beweging in en begon zelfs te bloemen. Als ik hem afhaalde was het eigenlijk al te laat want hij had al kleine blaadjes. Nu hoop ik dat hij volgend seizoen vruchten zal dragen. Volgens de verkoper zou deze vruchten dragen die 80% meer vruchtvlees bevatten. Ik ben benieuwd.
vrijdag 26 augustus 2011 - 22:10
Limoncello

Limoncello

Ik heb spijtig genoeg de giant niet gevonden maar ik blijf zoeken. Ik heb wel een mispelaar laagstam gekocht en op tijd geplant maar 2 bloemen gehad die nu al weg zijn. Zal hem goed snoeien dat hij goed geeft volgend jaar. Waar heb jij die van jou vandaan?
vrijdag 26 augustus 2011 - 22:37
Ambrosia

Ambrosia

Hallo,
Mispels moet je niet veel snoeien hoor anders krijgen ze teveel waterscheuten,
Flanders Giant kan je alleen maar kopen bij boomkwekerij De Martelaer Jo. Hij heeft daar volgens zijn zeggen 20 jaar aan gekruist om tot dit resultaat te komen, en hij heeft er een patent op genomen.
adres: Nieuwdonk 4 9290 Uitbergen (Be)
TEL093678890 of GSM 0032(0)475486612
zaterdag 27 augustus 2011 - 08:09
furor

Furor

Even oprakelen, wat is de prijs van zo'n Flanders' Giant?

Ben aan het kijken om een mispel te planten, en dit is misschien een interessant ras
Hoe breed wordt deze?

woensdag 18 december 2013 - 12:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon