menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bessenstruiken lopen uit

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

mijn rode witte en stekelbessen zijn aan het uitlopen net zoals de bosbes
ook de clematissen tonen nieuw leven en de bomen hun knoppen zwellen ook weer...leuk om nu elke dag alles te bekijken(niet dat ik dat eerder niet deed,maar was nog nie veel te zien )de kwee zijn bottekes komen ok al open,ook van de vranja die zogezegd dood was...wonderlijk die natuur,denk je dat iets de pijp uit is...komen ze toch terug...
ik heb gezien dat de rabarber ook al begint te groeien,mischien ga ik er dit jaar es een forceren met een emmer op...
zaterdag 12 maart 2011 - 17:28
printemps

Printemps

Ik heb ergens gelezen dat je moet oppassen met bosbes
Als de knoppen open staan en het vriest nog eens dan zou je dit jaar geen vruchten krijgen
Mijn Austin rozen lopen ook al goed uit

zaterdag 12 maart 2011 - 17:32
cetinel

Cetinel

dan zouden de bloemen al vervrozen moeten zijn,ze lopen nu nog maar pas uit,zal beetje inde gaten houden of het niet gaat vriezen als de bloemetjes er zijn,geld dat dan ook niet voor aalbessen en zo?
zaterdag 12 maart 2011 - 19:57
rialle

Rialle

Hier loopt de bramenstruik ook uit. En de rabarber heeft nieuwe roze knobbels. De Clematissen zien er gelukkig ook goed uit en de Echinacea's komen ook weer boven. Heerlijk hé?! Zoveel te kijken en te doen....

Groetjes Rialle
zondag 13 maart 2011 - 11:26
cetinel

Cetinel

echinacea moet ik nog zaaien,zal dat seffens eens doen(als ik kan tenminste )
zondag 13 maart 2011 - 13:53
dendrodan

Dendrodan

ja de echinacea moet ik ook nog zaaien, moet zelf van mijn planten de uitgebloeide takken afsnijden, maar mijn dochtertje heeft daar al vel lieveheersbeestje gespot. Daarom dat ik nog eventjes wacht om deze te snoeien.
Heb gezien dat ik heel veel gele framboos uitlopers heb, enkel mijn doornloze braam zie ik niet veel leven in. De rode framboos en de gewone braam wel.
Mijn zwartebessen doen het ook goed.
Mijn perelaar confrence staan al mooie dikke knoppen op. Maar dat was vorig jaar oook toen 5 mooie bloemtrossen en wat kleine peertjes en dan ineens niks meer na een storm
Hopelijk dit jaar eens reine claude bloesem en vruchten vorig jaar 1 bloemeke en niks vruchten.
De enigste die vruchten heeft gegeven is mijn kerselaar,waarvan ik 1 vrucht heb van kunnen eten. Daar waar mijn dochterke niet aan kon de rest heeft zij opgegeten.
Ananaskers had ik ook heel veel vruchten van en die mocht ze ook niet, zoals die rode framboos die vond ze ook niet zo lekker. De gele en de bramen die smulde ze lekker naar binnen
zondag 13 maart 2011 - 21:07
cetinel

Cetinel

de gele framboos,is dat de fallgold? die heeft ook hier heel veel uitlopers,de doornloze braam en de loganbes lopen hier ook al mooi uit...
de frambozen ook....
de taybes doet nog niet zo heel veel,maar die is ook serieus gehavend geweest door de kippen...
voor de rest wacht ik op de bloesems van de abrikoos,ik denk dat die als eerste zal bloeien...
zondag 13 maart 2011 - 22:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon