menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fruitbomen kopen via internet

Ga naar meest recente reactie

britt

Britt

Hallo

Ik ben op zoek naar goede adressen in belgie waar ik via internet fruitbomen en druifen kan kopen , wie heeft er een goed adres ?

Ik zet er maar meteen een vraag bij ,welke ras druif doe het goed buiten , het is om tegen een betonen muur tezeten die zon heeft van 10u tot bijna s"avonds

Alvast merci op voorhand Britt
dinsdag 15 februari 2011 - 17:19
toponypy

Toponypy

Hallo,

ik heb een appelboompje 'Elstar' gekocht bij http://www.vlaamszaadhuis.com en het werd vorige week geleverd, in prima staat en goed verpakt. Ben zeer tevreden.

http://my-square-foot-garden.blogspot.com/
dinsdag 15 februari 2011 - 17:35
Jakkamazoula

Jakkamazoula

Kijk misschien eens bij: www.proeftuin.eu

Zeer ruime selectie druivelaars en ander fruit.
dinsdag 15 februari 2011 - 18:56
Mandy

Mandy

Bovenstaande adressen zijn beide heel goed.....
dinsdag 15 februari 2011 - 20:31
Nijiske

Nijiske

al mijn fruit komt van fruittuin.com en ben er zeer tevreden van.
woensdag 16 februari 2011 - 08:39
cetinel

Cetinel

das toch niet in belgie??
woensdag 16 februari 2011 - 08:42
britt

Britt

Fruittuin.com lijkt mij een goede site , maar ik vraag mij af gaat de betaling vanuit Belgie vlot soms moet je visa hebben of een ander betaal middel om via internet tebetalen .

Merci voor alle antwoorden
woensdag 16 februari 2011 - 09:06
toponypy

Toponypy

Fruittuin.com is in Nederland.
woensdag 16 februari 2011 - 09:12
cetinel

Cetinel

ik heb gewoon betaald via transfer tussen de banken,gewoon overgeschreven dus....van rekeningnummer naar rekeningnummer...ging prima! geen probleem...
woensdag 16 februari 2011 - 09:12
dirkdw

Dirkdw

Hallo,

Ik heb op de opgegeven sites gekeken maar geen hoogstam appelbomen gevonden. Kan er mij iemand een tip geven waar ik hoogstam appelbomen kan kopen en advies over een goed appelras?
zaterdag 19 februari 2011 - 10:28
britt

Britt

Hallo

Ik heb mijn fruitbomen woensdag bestelt bij fruittuin.com en gisteren had ik ze al in huis echt een aanrader deze site bedakt voor de tip
zaterdag 19 februari 2011 - 10:51
guy_fruit

Guy_fruit

Dirk,
Meerdere adressen kan je vinden op onderstaande pagina. O.a. Boomkwekerij De Linde, Calle, Ecoflora, ...
Hou zeker rekening met de bestuiving. De meeste fruitsoorten hebben kruisbestuiving van een ander gelijkbloeiend ras nodig.
Kies bij voorkeur streekeigen en ziektetolerante rassen.
Zie:
http://www.houtwal.be/weblinks/fruitlinks.htm

Guy
zaterdag 19 februari 2011 - 17:36
dirkdw

Dirkdw

Guy,

Bedankt voor de link. Ik heb ondertussen al verder gezocht en tot de constatatie gekomen dat mijn idee van een hoogstam te 'hoog' gegrepen was om in de tuin te realiseren. Het zal een halfstam worden. Ik zal gewoon naar een van de kwekers rijden en mij richten op zijn/haar advies.

Mvg,

Dirk
zondag 20 februari 2011 - 10:03

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon