menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

DRUIVENRAS

DannyC

DannyC

HEB GEVONDEN OP INTERNET DAT RONDO EEN ZEER GOEDE DRUIF IS VOOR HOBBYTEELT EN DAT HET ZEER RESISTENT IS TEGEN ZIEKTES;KAN JE DEZE IN EEN SERRE KWEKEN WANT ER STOND VERMELD BUITENDRUIF? HEB GEEN PLAATS OM ZE BUITEN TE ZETTEN ALLEEN IN MIJN SERRE;
WIE HEEFT ER ERVARING MEE?
vrijdag 1 december 2006 - 12:49
Victor44

Victor44

Ik heb al een paar jaar een Rondo in de serre staan,ze doet het er zeer goed.Dit jaar had ik mooie trossen hiervan,met mooie en zoete bessen.Je hebt ook helemaal geen last van ziekten.Plant deze gerust in de serre.
Grtjs Victor
vrijdag 1 december 2006 - 17:14
DannyC

DannyC

we zullen het eens proberen. dank u victor
maandag 4 december 2006 - 08:04
Uvacrispa

Uvacrispa

HEB GEVONDEN OP INTERNET DAT RONDO EEN ZEER GOEDE DRUIF IS VOOR HOBBYTEELT EN DAT HET ZEER RESISTENT IS TEGEN ZIEKTES;KAN JE DEZE IN EEN SERRE KWEKEN WANT ER STOND VERMELD BUITENDRUIF? HEB GEEN PLAATS OM ZE BUITEN TE ZETTEN ALLEEN IN MIJN SERRE;
WIE HEEFT ER ERVARING MEE?


Rondo is inderdaad goed tolerant en geeft mooie trossen van blauwe druiven van ongeveer 1,5-1,8 cm. Ze zijn, als ze zeer rijp zijn, goed zoet en gekleurd in het sap.
Zelf zou ik vandaag geen Rondo meer aanplanten (tenzij als druif voor bessensap/wijn) maar opteren voor de nieuwe generatie tafeldruiven met vruchten van 3 cm en meer, zeer zoet en ziektevrij (zowel voor buiten als binnen). Ik denk dan aan Rosina, Ester, Osella,... (zie http://www.proeftuin.info )

Veel succes

maandag 1 januari 2007 - 10:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon