menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blauwe bessen - bosbessen

Ga naar meest recente reactie

Hilde1741

Hilde1741

Is het een verkeerde indruk of vind je niet veel bosbessen in het wild of zelfs te koop ? Mijn schoonmoeder zei me dat ze ze in Nederland te koop had gezien op de markt voor 2.5 euro / kilo. Bij ons hier in België zag ik ze vandaag op de markt voor 2.2 euro per doosje van 150 g.
Waar kan ik bosbessen voordeliger verkrijgen?
donderdag 26 augustus 2010 - 16:06
printemps

Printemps

Ik heb een keer op TV gezien dat je ergens bij een kweker kon gaan plukken en dan afrekenen natuurlijk (was in Groene Vingers) maar ik weet niet meer waar die kwekerij is

mvg
donderdag 26 augustus 2010 - 16:45
Hilde1741

Hilde1741

Ik hoop op struikjes n de tuin volgend jaar, maar dit jaar wilde ik wel al graag confituur maken met blauwe bessen, dus wilde ik er gaan plukken. Maar de kwekers die dit aanbieden zijn erg ver weg en in de winkel zijn ze super duur.
donderdag 26 augustus 2010 - 19:39
Visio

Visio

In Koersel kan je zelf plukken bij blueberryfields.
Ze verkopen ook verschillende soorten bosbessenplanten.
donderdag 26 augustus 2010 - 23:44
Chef

Chef

Je hebt bosbessen en (Amerikaanse) blauwe bessen. De bosbes groeit in het wild, de blauwe bes niet. De blauwe bes is wat groter dan de bosbes. De blauwe bes is permanent te koop in de supermarkt in diepvriesvorm.

De bosbes is wat verfijnder van smaak dan de blauwe bes. De bosbes heb ik nog nooit in de winkel zien liggen helaas.
zaterdag 28 augustus 2010 - 19:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon