menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Knipschaar gezocht

Ga naar meest recente reactie

dolfijn

Dolfijn

Ik ben op zoek naar een adres waar ik een degelijke knipschaar voor mijn druiven kan vinden. De punt moet scherp zijn en het lichaam rond

iemand een idee waar ik deze kan vinden?
alvast bedankt
maandag 16 augustus 2010 - 17:51
vincenzo

Vincenzo

Felco 2 doet zijn werk goed. te vinden in nagenoeg ieder tuincentrum.

groeten
Vincent
maandag 16 augustus 2010 - 20:12
Polplastron

Polplastron

Hier ook Felco ... Ik heb er echter wel wat naar moeten zoeken, maar ik ben er heel content van.
maandag 16 augustus 2010 - 21:55
Limoncello

Limoncello

duur spul maar een goeie investering
dinsdag 17 augustus 2010 - 19:42
dolfijn

Dolfijn

't gaat ni zozeer over het geld, dan wel dat de laatste 3 jaren ale druiven openrijten, waardoor het merendeel van de oogst mislukt en ik heb me laten wijsmaken dat dit komt door de schar die ik gebruik voor het uitknippen van mijn druiven.. zodoende zoek ik eengoede knipschaar die dit kan verhinderen

thanx voor de reacties
dinsdag 17 augustus 2010 - 20:40
Polplastron

Polplastron

Vreemd verhaal ...?!? In elk geval is een scherpe snoeischaar altijd een goede investering. Belangrijk is wel de snoeischaar geregeld goed te reinigen en met een wetsteen aan te scherpen. Of je nu een Felco hebt of een Gardena of iets van een onbekend merk maakt dan niet echt uit. Het leuke aan de Felco's is alvast wel dat elke onderdeel vervanbaar en nabestelbaar is. Voor het "gewone" en "snelle" snoeiwerk gebruik ik nog wel eens mij oude Gardena. Voor de rozen, druivelaars e.d. gebruik ik mijn Felco tenzij ik die eventjes niet bij de hand heb. De planten maken er niet zo heel veel uit.

Groeten,

Pol
dinsdag 17 augustus 2010 - 22:19
shewa

Shewa

Volgens mij bedoelt dolfijn met knipschaar de schaar waarmee de druiven gekrent worden , in de volksmond knippen genoemd . Ik weet dat die hier bij ons in een tuincentrum te verkrijgen zijn , het zijn niet meer dezelfde knipscharen die de oudere serristen gebruikten ( en nog gebruiken ) , maar lijken er sterk op .

Shewa
woensdag 18 augustus 2010 - 07:45
guy_fruit

Guy_fruit

Dolfijn,
dat de laatste 3 jaren ale druiven openrijten, waardoor het merendeel van de oogst mislukt en ik heb me laten wijsmaken dat dit komt door de schar die ik gebruik voor het uitknippen van mijn druiven

Het barsten van druiven wordt meestal veroorzaakt door een aantasting van echte meeldauw (witziekte).

Een dunschaartje (of schaartje om te krenten) is dan wel handig om de beschadigde bessen te verwijderen, maar probeer ook de oorzaak te vinden van het barsten. Ik denk niet dat dit door de schaar wordt veroorzaakt...

Guy
woensdag 18 augustus 2010 - 08:09
vincenzo

Vincenzo

voor het uitdunnen gebruik ik de bloemenschaar van talentools
http://www.dewilde.nl/?productid=1014

ik dacht hier ooit ergens gelezen te hebben dat het openbarsten van druiven kan veroorzaakt worden door veel regen na een droge periode.

groeten

Vincent
woensdag 18 augustus 2010 - 17:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon