menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grote druif verplaatsen - wie heeft er tips

Ga naar meest recente reactie

karin789

Karin789

Hoi,

Onlangs zijn wij verhuisd en wij hebben een mooie grote druif in de tuin staan. Deze is geleid over een pergula en was ook geleid over het balkon. Omdat deze erg groot was heb ik één van de stammen weggehaald en tot mijn verbazing zit de druif vol met druiven.

Ik heb eigenlijk geen verstand van druiven maar wil er graag meer van weten. Volgend jaar willen we het huis uitbouwen waardoor de druif helaas van zijn plek moet. Omdat het een mooie dikke stam is en het waarschijnlijk 20 jaar gaat duren voordat ik weer zo'n mooie druif terug heb wil ik hem graag behouden.

- Kan ik de stam snoeien?
- Hoe lang moet de stam minimaal blijven? Een meter vanaf de grond is de doorsnede toch zeker 15 cm.
- Wanneer kan ik het beste snoeien?
- Ik moet de druif uit de grond halen en tijdelijk op een andere plaats planten of in een pot planten. Wie heeft er tips?

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,
Karin
woensdag 4 augustus 2010 - 10:29
cetinel

Cetinel

fotos heb ik jammer genoeg niet,maar ik hoop dat je ook begrijpt als ik het gewoon vertel: op mijn vorig adres(ondertussen anderhalf jaar geleden verhuisd) hadden we een druif die tegen de achtergevel aan groeide..
en toen gingen we verbouwen
mijn man heeft de druif losgemaakt van waar hij aan steunde tegen de muur en op de grond gelegd als het ware zeg maar....en die heeft weken zo op de grond gelegen....
aangezien we een veranda gingen maken en de muur waartegen de druif groeide een binnenmuur van de veranda werd,zaten we met een probleem:wat doen we met de druif