menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Effectieve manier om kersen tegen de vogels beschermen

Ga naar meest recente reactie

tofig

Tofig

Hoi,

Ik ben opzoek naar een effectieve manier van het beschermen van de kersen tegen de vogels. Ik heb het geprobeerd met een net, maar gezien dat de boom niet echt klein is, was het vrij lastig te bedekken. Bovendien was ik toch meer dan 2/3 van de kersen kwijt. Vogels schikken niet echt en door het net kunnen ze toch heel wat kersen opeten…
Vogelkanon lijkt mij ook niet echt handig, darmee zullen de buren niet echt blij zijn

Is er iets aan te doen?

Alle suggesties / ervaringen zijn erg welkom!

Alvast bedankt!
dinsdag 29 juni 2010 - 14:32
danny2

Danny2

Radio in de boom hangen, dit schrikt de meeste toch wel af, maar niet te hard want niet alle buren zijn er mee opgezet.

groetjes danny
dinsdag 29 juni 2010 - 21:29
leeuwtje

Leeuwtje

Wij hebben zo'n 100 kersenbomen. Mijn schoonmoeder zorgt dat ze er 's ochtends zo rond 5 uur is en gaat de hele dag spreeuwen verjagen.
Op het moment zijn we ook druk met de verkoop van de kersen. Tussendoor loopt ze met een speciaal gemaakte ratel tussen de bomen door. En mijn zoontje scheurt er op zijn quad tussendoor.
dinsdag 29 juni 2010 - 22:56
derosse

Derosse

Ik heb een schrikballon hangen van edialux, heb 2 kersenbomen (en nog wat ander fruit) staan. Het helpt al een paar jaar perfect. Ik maak een paar bamboestokken aan elkaar en hang bovenaan de ballon (op zo'n 4 meter hoogte). Sindsdien geen schade meer.
woensdag 30 juni 2010 - 08:23
Polplastron

Polplastron

Kan je daar eens een foto van posten?
woensdag 30 juni 2010 - 08:39
derosse

Derosse

Van mijn hele contructie wil je zeggen? Dat zal voor deze avond zijn dan. Ik ben nu aan het werk

De inspiratie van mijn kunstwerk komt trouwens van een plantage in de buurt. Tegenwoordig hangen ze van die kunstvogels aan een lange buis (20-tal meter hoog). Kijk maar eens op www.star-bird.be Dit is echt een systeem voor de proffesionele telers.

Afbeelding van de ballon is terug te vinden op de website van edialux.
woensdag 30 juni 2010 - 08:58
tofig

Tofig

Bedankt voor jullie adviezen!
Schrikballon lijkt mij een mooi oplossing.
Dat ga ik volgen jaar zeker proberen.
woensdag 30 juni 2010 - 11:09
derosse

Derosse

hierbij foto van mijn vogelschrikding

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 30 juni 2010 - 22:37
Polplastron

Polplastron

Als dit inderdaad zo goed werkt, dan hang ik er zo volgend jaar twee in de tuin. Dan houdt mijn echtenote eens eindelijk op met haar gejammer over het feit dat we nog nooit onze eigen kersen hebben kunnen proeven!
zondag 25 juli 2010 - 21:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon