menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tips voor mij

Ga naar meest recente reactie

coolroom99

Coolroom99

hallo

ik ben nieuw en vind het erg leuk om plantjes te kweken en te zaaien ik heb 2 tomaten plantjen zaadjes 2 aarbei planten zaadjes en lathyrus zaadjes en mini pompoen zaadjes en olijv en basilucum zaadjes en cherry tomaatjes snij-zonnebloem sier tabac en hang petunia gezaaid hebben jullie tips voor mij

groetjes coolroom99

ps ik ben nieuw hier







zondag 25 april 2010 - 18:30
coolroom99

Coolroom99

dankjewel hier heb ik al iets aan ik zal uw tip gebruiken heb je mieschien nog meer tips? groetjes coolroom99

ps: alle tips zijn welkom
zondag 25 april 2010 - 19:23
Eve

Eve

Coolroom, gelijkmatig water geven - de planten willen niet droog staan maar ze willen ook geen zwembad rond hun voeten. Eens de tomaten eraan hangen is dat vooral van belang: als ge pas om de paar dagen water geeft en ze hebben dus droog gestaan en krijgen dan opeens veel water, dan groeit het vlees van de tomaten opeens rapper dan het vel kan groeien, en dan gaan die tomaten barsten.

Tomateplantjes ook niet in fel zonlicht zetten - de blaadjes gaan verbranden, dat kunt ge zien door de zilverachtige kleur die ze krijgen. En als het koud is zullen ze het niet goed doen, maar als het te heet is (meer dan 30 graden) dan ook niet.

Basilicum kan ook niet tegen fel zonlicht, die gaat er direct aan, dus vooral niet ergens zetten waar op de middag volle zon is.

Veel succes,

Eve
zondag 25 april 2010 - 19:34
coolroom99

Coolroom99

dankuwel m,aar moet je de tomaten en de basilucum plantjes niet in vel zonlicht zetten als ze zijn ontkiemt of als er echte bladeren aan zitten
zondag 25 april 2010 - 20:23
Eve

Eve

Voor de basilicum blijft dat gelden dat ze niet in de felle zon mogen, voor de tomatenplantjes is dat wanneer ze nog klein zijn - tomatenplanten van een halve meter hoog of zo die kunnen daar al veel beter tegen, die hebben ook donkerder bladeren.

Peterselie is ook een goeie om te doen. En minikomkommers, die kunnen dan langs een draad naar omhoog kruipen.

Veel plezier,

zondag 25 april 2010 - 20:29
coolroom99

Coolroom99

hoe zie je dat ze aan het verbranden zijn bij de basilucum
woensdag 5 mei 2010 - 20:26
cetinel

Cetinel

blaadjes krullen beetje om en ze verkleuren(verbranden dus)
donderdag 6 mei 2010 - 09:11
coolroom99

Coolroom99

kunnen minipompoen plantjes ook verbranden zo ja hoe zie je dat en kan de rest het ook??????
zondag 9 mei 2010 - 18:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon