menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boomcleaner van Edialux ervaringen wat zit er in

Ga naar meest recente reactie

detuinkabouter

Detuinkabouter

Ben al een tijd geleden in een tuinwinkel een product gaan kopen voor een winterbehandeling van mijn fruitbomen.
Ik legde uit dat ik iets wou zoals carbolineum. Maar dat is al een tijd niet meer toegelaten in de handel.
Ik had een product voor ogen dat een laagje op de schors van bomen zou leggen, zodat de eitjes van de insecten onder de schors kan doen stikken.
Ik heb toen Boomcleaner van Edialux meegekregen.
Maar ik vraag nu af wat er in dat product zit, en wat het precies doet?
Ik heb de indruk dat het niet echt doet wat ik wil, want ik zie dat Edialux ook nog een product heeft: Sun Spray 7E. Als ik daarover lees is het eigenlijk wat ik wil doen
Dus graag een antwoord op de vragen:
- weet iemand wat er in Boomcleaner van Eidalux steek?
- iemand die ervaringen heeft met dit product?
zaterdag 28 november 2009 - 22:44
printemps

Printemps

Geen idee wat het is

Ik heb nog een fles Oliocin staan maar heb dat ook nog niet gebruikt
Nu is dat kennelijk Sun Spray geworden en zou inderdaad de ietjes uitdrogen door verstikking van de olie,je zou dit ook kunnen mengen met een ander insecticide,maar ook weer geen ervaring mee

Misschien is die boomcleaner meer iets om de stam de schuren en te wassen
en niet voor de takken,wat zegt de bijsluiter ?
Weet het ook niet , sorry

mvg
zondag 29 november 2009 - 14:32
printemps

Printemps

Op hun website staat ook niet veel uitleg

Wel staat er bij Sunspray in het groen ECO bij en wat er inzit
En de vermelding voor gebruik bij appel en peer

Ik zou proberen het te ruilen voor Sun.....

mvg

zondag 29 november 2009 - 14:57
printemps

Printemps

@ batdah

Google eens op boomcleaner
Ik denk dat dat giftiger is,er staat ook niet bij wat er inzit

Volgens mij is sun.... minder of niet giftig omdat het minerale olie is

mvg
zondag 29 november 2009 - 15:16
detuinkabouter

Detuinkabouter

@Printems:
Ik heb Boomcleaner gekocht in een 1liter fles. Dat zit niet in een doos, en er zit dus geen bijsluiter bij. Alle informatie die ik kan vinden, komt van de fles zelf zoals toepassingsperiode en verdunning bij toepassing. Over actieve bestanddeel vind ik echter niets.
zondag 29 november 2009 - 19:52
printemps

Printemps

@ Kabouter

Ik zou in de winkel vragen om de fles te ruilen
Ik weet niet maar ik heb precies meer vertrouwen in de Sun....
Omdat daar opstaat voor peer en appel enzo

mvg
maandag 30 november 2009 - 15:04
WiPe

WiPe

Ik heb het eens nagevraagd:

Wat er in die "boomcleaner" zit is een waar bedrijfsgeheim. Wat ik wil meegeven is dat het hoofdzakelijk een mengsel is van 'zeepachtige' bestanddelen zodanig geselcteerd voor het doel dat er voor ogen is : de groene aanslag en overwinterende eitjes opruimen zonder zware actieve stoffen te moeten gebruiken.
woensdag 9 december 2009 - 07:54
jorist

Jorist

Ik heb vernomen dat loofboomcarbolineum uit de handel genomen is...Waarom???
loofboomcarbolineum was een product om winterbespuitingen te doen tegen insecteneieren en schimmels, met als nevenwerking dat de bomen er gekuist door werden. Nu is er boomcleaner dat de bomen kuist met als nevenwerking dat de insecten eieren en schimmels gedood worden. Je leest het goed, identieke werking maar anders uitgelegd. En het slot is dat het over identieke materie gaat. Boomcleaner = loofboomcarbolineum. Maar dan veel duurder...
Gesnopen?
zaterdag 2 februari 2013 - 11:25
powerlite

Powerlite

Boomcleaner is de vervanger van carboline. Het noemt nog steeds VBC maar de C staat nu voor cleaner waar het vroeger voor carboline stond.
Het is niet zo goed als carboline , maar toch nog vrij doeltreffend , en veel minder schadelijk voor het milieu.

Het dient vooral om de bomen te ontdoen van mos en groen. het werkt daarvoor supergoed. Ik gebruik het om de 3 jaar 1 keer , meer vind ik niet nodig.

Sunspray , dat is idd hetzelfde als oliocine . Dat gebruik je in eind februari. Je kan meteen ook wat koper mengen als je je sunspray spuit , dan zijn de bomen meteen ook beschermd tegen schurft. Sunspray is idd olie die de stoute beestjes doet stikken die in barstjes en kiertjes schuilhouden. Voor de groenen , ja het doet ook de goede beestjes dood. dat is de keerzijde van de medaille.
zaterdag 2 februari 2013 - 14:27
JORI10

JORI10

helaas heeft edialux de boomcleaner uit de handel genomen.
ik was er zeer tevreden over.
het hoeft ook alleen maar mos en groen te verwijderen.
de rest doet de natuur zelf.
donderdag 3 november 2016 - 12:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon