menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Net niet goed voor nieuwe wedstrijd

Ga naar meest recente reactie

danny2

Danny2

Heb een foto van fruit,vrijdag geplukt, maar vrees dat het geen winner zal zijn voor de nieuwe wedstrijd over fruit.
groetjes danny

Fruit

maandag 5 oktober 2009 - 20:01
Peppody

Peppody

het was in ieder geval een hele mooie oogst! Goed voor een heleboel lekkere appeltaarten
maandag 5 oktober 2009 - 22:28
Matabish

Matabish

Van hoeveel bomen is dat Danny?
Ik had dit jaar ook een mooie oogst:
één boom met 0 appelen, die gaat niet goed zijn van zijn snoeibeurt volgende maand!! [afbeelding verwijderd niet-https]
Maar mijn oogstappelboompje heeft me dit jaar, ècht waar, twee hele appels gegeven!!! [afbeelding verwijderd niet-https]
'k Heb ze, samen met mijn kleindochtertje opgegeten!

Late groetjes,
Matabish.
dinsdag 6 oktober 2009 - 01:09
annis

Annis

Matabish dat is niet zoveel maar hopelijk hebben ze wel gesmaakt. Kan het zijn dat sommige fruitbomen ook wel eens om het jaar fruit leveren. Ik heb een sierappel die vorig jaar 9 appeltjes had en dit jaar zijn ze niet te tellen en hangen de takken helemaal door.

@Danny dat is een hele vracht.

groetjes @nnis
dinsdag 6 oktober 2009 - 08:11
Thanja

Thanja

@ Danny: Dat is een mooie oogst. De foto doet mij een beetje nostalgisch aan, zo in die houten kisten.

@ Matabish: Je kent het gezegde: Wie het kleine niet eert... Volgend jaar hopelijk een grotere oogst.

dinsdag 6 oktober 2009 - 11:19
Paulien

Paulien

Wow!
Ziet er goed uit Danny!
dinsdag 6 oktober 2009 - 11:44
Adrienne

Adrienne

Ja watte da's smullen geblazen
Verstop de weegschaal al maar
dinsdag 6 oktober 2009 - 13:23
Matabish

Matabish

Als ik denk aan al het lekkers dat je kunt maken met Danny's appeltjes, loopt het water me al uit de mond!!
Zàlig, als je zulke oogst kunt binnenhalen. Kan je die lang bewaren Danny?

Mijn appeltjes waren lekker maar klein.
Zo'n 5 cm. doorsnede...maar die worden niet veel groter.
dinsdag 6 oktober 2009 - 15:01
danny2

Danny2

Eigenlijk was het alleen maar te doen om de fotowedstrijd en had ik niet al die reacties verwacht.
Wie de topic over Beervelde gelezen heeft!!!!! had al iets meer over die appels geweten, maar is nog niet te laat.
Matabish, dit is van een 5tal bomen en heb er een 30 staan, trouwens is nog maar 1/3 van de vorig weekend geplukte appels. Als je enkele kistjes wil kan je altijd langskomen.
Bewaren kan tot zowat eind januari, sommigen tot eind maart.

groetjes danny
dinsdag 6 oktober 2009 - 20:12
Elrike

Elrike

Ik wil best wel een kistje van je Danny, waar moet ik komen?
Ik heb zelf ruim 60 appels van 1 3-jarig boompje.
ruim 2 derde had ik er al tussenuit gehaalt en toch had ik zoveel dat de takken doorzakten en flink ondersteund moesten worden.
dinsdag 6 oktober 2009 - 22:56
JovanDreumel

JovanDreumel

Mijn vrouw kan goed appeltaart bakken, maar jammer, dat je zover weg woont. Het is een prachtige oogst.
woensdag 7 oktober 2009 - 12:29
danny2

Danny2

Elrike, vrees dat het voor jou ook een beetje ver is , neem een paar kistjes mee naar Beervelde maar vrees ook of dit voor jou haalbaar is.

groetjes danny
woensdag 7 oktober 2009 - 20:37
Elrike

Elrike

ehm, ja helemaal in het noorden van nederland zit ik en ik weet ook niet waar Beervelde ligt.
Ik ben 1 november in Zwijndrecht, is dat in de buurt?

Ach en anders doe ik het wel met mijn appeltjes, er hangen nu nug 30 aan de boom waarvan de steeltjes nog een beetje dik en groen zijn.
Die pluk ik pas als de stelen dun en bruin geworden zijn.
Maar superlekker en zoet! Ik vraag me nog steeds af of het wel Elstars zijn, ze worden vrij groot en knalrood
donderdag 8 oktober 2009 - 15:08
danny2

Danny2

Ernestine, bedoel je echt 1kg of 1 kist, 1kg is maar 3 appels en half.

groetjes danny
donderdag 8 oktober 2009 - 20:58
Peppody

Peppody

@ Ernestine en Danny: Als het maar in de auto past
vrijdag 9 oktober 2009 - 17:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon