menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Herfstframboos

Ga naar meest recente reactie

fsachs78

Fsachs78

Hallo,

Mijn herfstframboos heeft deze week ineens nog drie grondscheuten gemaakt. Weet iemand of deze nog dit jaar zullen bloeien? Of zijn deze scheuten wellicht wel erg laat in het jaar?

Gr. Francois
dinsdag 21 juli 2009 - 20:22
Rita1960

Rita1960

Hoi Francois,

Mijn herfstframbozen maken nog steeds nieuwe grondscheuten aan .. Moet ze toch voor de 3e keer dit jaar nog weer afknippen/snoeien.
Je kunt ze ook laten staan maar dan heb je in december als deze frambozen tot op de grond gesnoeid moeten worden extra werk (of toch maar in 1 x alles tegelijk doen)
Mijn ervaring van vorig jaar is dat deze jonge scheuten niet of erg weinig bloei vertonen en dat er weinig tot geen frambozen aankomen.

groetjes,

Rita
dinsdag 21 juli 2009 - 21:40
fsachs78

Fsachs78

Mijn framboos is nog niet zo heel groot, dus het is geen probleem om alles tegelijk te doen. Ik denk dat ik van de drie nieuwe scheuten de twee kleinste wegknip en de sterkste eens laat groeien... Benieuwd of er nog iets aankomt...
woensdag 22 juli 2009 - 12:58
Rita1960

Rita1960

Succes!
groetjes,
Rita
woensdag 22 juli 2009 - 21:05
Fons

Fons

Francois, laat de jonge scheuten staan tot de herfst, deze zijn de longen van uw plant en zorgen voor steviger planten voor volgend jaar, bloemen moet je er niet meer aan verwachten.
woensdag 22 juli 2009 - 21:26
fsachs78

Fsachs78

Bedankt Fons!
Dat is eigenlijk ook wel een logische theorie...
Het kan ook geen kwaad om ze te laten staan.
woensdag 22 juli 2009 - 23:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon