menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kersen beschermen tegen vogels

Ga naar meest recente reactie

HenkW

Tekst aangepast

HenkW

Niet beschikbaar
maandag 22 juni 2009 - 21:54
corrielat

Corrielat

Ben jij een vrouwtje Henk?

Er staat een rose vrouwtje bij je avater,

Ben je handelaar voor die apparaatjes?

Hier op dit geweldig... goed... gezellig... veellerend.... forum,
doen we liever ruilen of krijgen,

maar dat is zeker niet de bedoeling?
maandag 22 juni 2009 - 22:00
Jeannette1

Jeannette1

Waarom vogels wegjagen??????????????????????


Een groot net om je vruchtenstruik of boom laat de vogeltjes en vogels ook met de bekjes van de vruchten afblijven.

Is trouwens ook véél goedkoper!

Laat ons maar heerlijk van de natuur en de natuurlijke diertjes genieten!!!!!!!!
Jeannette
maandag 22 juni 2009 - 22:20
lo

Lo

Wat een belerende reactie eigenlijk. Die natuurlijke diertjes zijn bosduiven en kauwen die het onrijpe fruit met bakken tegelijk van de takken ritsen (waar dus niemand iets aan heeft). Ik heb dit jaar van drie grote kersenbomen een handvol fruit gehad en dan nog omdat ik een net omheen een tak heb gedaan.
Dat netten ook 'véél goedkoper' zijn is larie. Ik heb meer dan 20 bomen. Als ik daar netten over moet spannen... Overigens is een volwassen hoogstam wel wat ruimer dan een vruchtenstruik. Moet ik een hoogtewerker huren om dat allemaal aan te brengen? En bij de pluk terug te verwijderen? En gaat u mij hierbij komen helpen?
Ik gun de vogels gerust wat fruit, maar niet 'alles'. Ik heb tenslotte een pak centen geïnvesteerd in de aanschap, aanplant en verzorging van boomgaard en bomen.

Ik ben wel geïnteresseerd in dat toestel. Maar ik redeneer niet graag over de telefoon. Stuur eens wat info door, mogelijkheden, modellen, prijzen... Dan zie ik wel of het wat wordt.
donderdag 23 juli 2009 - 02:04
Ericb

Ericb

Ik heb ook wel interesse in het voorgestelde systeem.
Graag dus wat meer info
donderdag 23 juli 2009 - 21:57
JovanDreumel

JovanDreumel

Plaats hier wat meer info. Ik heb een mooie Aronia met lekkere bessen en een net eroverheen en ik mocht van de vogels niet een rijpe bes halen. Onder het net door kwamen ze en zaten heerlijk ongestoord voor anderen van de bessen te snoepen. Een prachtig gezicht en daar genoot ik van, maar ach geef mij ook wat bessen om jam te maken.
vrijdag 24 juli 2009 - 19:17
Julien De Rudder

Julien De Rudder

Deze geheimdoenerij bevalt mij niet . Het geeft mij geen vertrouwen , noch in het product , noch in de leverancier .
Bedankt voor niets !!!
dinsdag 18 april 2017 - 17:17
lo

Lo

Dit jaar heb ik wel enige handen vol kersen gehad. De oplossing is simpel: de kersenboom mouwen en handschoenen geven. Ik verklaar me nader. Uit gordijnstof heb ik zakjes gemaakt die over de takken kunnen worden geschoven. Als de kersen verder weg zitten van de top van de twijgen schuif ik 'mouwen' uit gordijnstof over de takken. Voordeel van gordijnstof t.o. netten: vogels kunnen niet doorheen de mazen aan het fruit pikken, insecten kunnen er ook niet aan, bladeren en scheuten groeien niet doorheen de mazen.
Doen!
zondag 26 november 2017 - 12:54
hansverhoe16

Hansverhoe16

Beste wat is en wat kost dit geheim.
KUNT U WAT DUIDELIJKER ZIJN OVER DIT WONDERMIDDEL.
Dat de vogels geen kersen meer van de bomen eten.
groet van [email protected]
donderdag 10 januari 2019 - 11:00
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Wondermiddel: 3 Polen die in mei en juni dag en nacht op een blokfluit onder de kersenboom zitten te blazen.

Kosten: minimumloon.


P.S. Wondermiddelen bestaan zelden, berichten hierover altijd met de nodige scepsis tegemoet treden.


Gegroet, de tuinprins


vrijdag 11 januari 2019 - 08:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon