menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Watermeloen

Ga naar meest recente reactie

king

King

Heeft er iemand ervaring met het planten van water meloen.
Ik heb er nu 2 jonge plantjes in volle grond geplaatst maar eentje is nu kapot gegaan de andere doet het goed maar groeid niet . de rest in m'n moestuin doet het heeeeeeeeel goed behalve die ene plant en ook een plantje van een gele courgette.

weet er iemand wat raad
zaterdag 23 mei 2009 - 18:28
matteke

Matteke

Watermeloen is een echte warmteplant. Het moet al erg warm zijn om een fatsoenlijke en lekkere watermeloen te bereiken.
zaterdag 23 mei 2009 - 20:17
Thanja

Thanja

Geen problemen met meloenen, maar met komkommers. Vorig jaar heb ik mijn komkommerplanten te vroeg uitgeplant: Ik vond ze al redelijk: 30-40cm, maar blijkbaar is dat voor komkommers nog niet genoeg. Van de zes planten, zijn er toen twee niet goed aangeslagen. Ik plant ze nu wat later uit. Wellicht is dat bij jou ook het probleem?

Voor watermeloen moet je inderdaad veel warmte hebben. Vorig jaar heb ik ze in de kas (in pot) gehad: van twee planten heb ik twee vruchten gehad. Ik vind het teveel werk voor relatief weinig resultaat. Wat betreft de smaak: iets zoeter dan in de winkel. Maar dan wel weer met pitten

Volgend jaar wil ik de kleine watermeloen bij Peter Bauwens bestellen.
zaterdag 23 mei 2009 - 20:31
greener

Greener

Courgette komt wel goed, meloen is een ander verhaal.
Zet ze op de warmste plek die je hebt, waar hij ook een beetje in de luwte kan groeien.
Zeer goede grond en en meststoffen gebruiken mits je geen kas bezit.
Elke 2 weken een beetje "miracle grow" kan helpen mocht de plant niet op de beste plek staan.
Met wat geluk krijg je nog gewoon meloenen.

Sebas
zondag 24 mei 2009 - 14:01
printemps

Printemps

Inderdaad watermeloen niet zo gemakkelijk te telen

Die kleine gele van De nieuwe tuin heb ik nu in pot buiten (2plantjes)
1 ervan is nu geel en gaat kapot gaan vrees ik
Denk dat het buiten niet zo goed gaat

mvg
zondag 24 mei 2009 - 22:05
Thanja

Thanja

Ai ai Printemps... Dat zou echt jammer zijn! Ik ga van deze volgend jaar zaad bestellen, dus ik ben erg nieuwsgierig wat jouw ervaringen zijn!

Groetjes!
zondag 24 mei 2009 - 22:34
Thanja

Thanja

Hoi Ernestine,

Ik denk dat je daarin gelijk hebt: watermeloen heeft hoge temperaturen nodig om af te kunnen rijpen. Toch denk ik dat de kleintjes van De Nieuwe Tuin makkelijker te telen zijn, omdat ze minder lang nodig hebben om af te rijpen ivm kleine vorm. Toch denk ik dat ook voor deze kleintjes een hoge temperatuur nodig is, om het goed te laten slagen.

Ik vond ook dat de watermeloen teveel ruimte innam en in verhouding weinig oogst gehad. Wel hele lekkere watermeloenen, maar 2 stuks slechts.

maandag 25 mei 2009 - 11:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon