menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardbeienplantjes in winter

Ga naar meest recente reactie

randero

Tekst aangepast

Randero

Op mijn balkon heb ik 7 bakken met aardbeienplantjes. Ze zijn mijn lust en mijn leven. Iedere dag als ik van mijn werk kom is het eerste wat ik doe naar de plantjes kijken, ze water geven en tegen ze praten ! Ze geven me veel plezier en iedere dag een bakje heerlijke vruchten , al word het nu wat minder.
Nu vraag ik me af waar ik ze het beste in de winter kan laten ? Als ik ze op het balkon laat staan vriezen ze misschien dood . Ook ben ik de maand December op vakantie, hoe moet dat dan ??
Ben alleenstaand en heb niemand die voor ze kan zorgen.
Graag wat advies , bij voorbaat al hartelijk dank.
Henk. ( Tilburg )
zaterdag 16 september 2006 - 12:26
Tine

Tine

Je kunt ze gewoon in de winter buiten laten staan. Dat je in december met vakantie gaat is niet zo erg. In de winter hebben de aardbeiplantjes vrijwel geen water nodig. In de winter verliezen ze toch meestal wat bladeren maar dat herstelt zich in het voorjaar wel weer. Ik heb ze ook in potten staan en geef ze 's winters nooit water.

Tine.
zondag 17 september 2006 - 19:18
randero

Randero

Hartelijk dank voor je advies Tine, ik ben gerustgesteld !
zondag 17 september 2006 - 19:42
Ann1790

Ann1790

van mij ook bedankt
ik wou net dezelfde vraag stellen voor aardbeiplantjes die ik in het voorjaar gezaaid had en die intussen in bakken staan
dinsdag 19 september 2006 - 13:54
Bowie

Bowie

Heb je die zelf gezaaid? Van waar heb je dan dat zaad gehaald? Waarom zelf zaaien, is het niet gemakkelijker om planten te kopen?
dinsdag 19 september 2006 - 14:06
Ann1790

Ann1790

Awel da was eigenlijk weer zo'n folieke van mij, ik had zo'n complete aardbei-hanging basket kit gekocht met dus een hanging basket, kokosvezel, van die grote turftabletten die ge moet zwellen, en zaad van hangaardbeien. Dat zag er toch zo schoon uit op dat fotoke ..
De zaailingskes zijn heel lang heeeeel mini gebleven (een paar mm hoog) maar sinds ze apart in potjes geplaatst werden, is dat allemaal in orde gekomen.
En nu maar duimen voor vruchtjes volgend jaar hé
dinsdag 19 september 2006 - 21:55
Tine

Tine

Als de potten in de openlucht staan , hoef je ze in de winter geen water te geven,maar staan ze op een balkon waar geen regen kan komen , dan 's winters spaarzaam water geven.

Tine.
dinsdag 19 september 2006 - 22:14
randero

Randero


Prima advies Tine ,als ik op vakantie ga zal ik zal ze zo zetten dat ze af en toe wat regen vangen.
Groetjes en hartelijk dank.
Henk
woensdag 20 september 2006 - 18:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon