menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Serre - druiven

Ga naar meest recente reactie

Sentenier

Sentenier

Ik bezit een serre noord(achterzijde)-zuid gericht, en overweeg hierin druivelaars aan te planten.
Graag Uw advies inzake volgende punten :
- worden deze best aangeplant langs de lange zijden (west of oost) of achteraan (noord), of maakt het geen verschil ?
- wat is de ideale tussenafstand bij het planten ?
- wat zijn de aangewezen rassen ?
Dank voor Uw antwoord.
zondag 8 maart 2009 - 12:06
depauws

Depauws

Sentenier
Plaats in de serre lijkt mij niet belangrijk., druiven worden tegen de buitenwanden geplaatst.
Wat rassen betreft kun je in een serre voor kwaliteit gaan:
-Royal of Leopold III : de oude rassen van Hoeilaart en Overijse
-Vroege van Overijse: blauw, vroeg
- Muscat d'Alexandrie: wit , muskaat
Ik heb ook nog Zala Gygonye: wit, vroeg
Groeten
Silvain
zondag 8 maart 2009 - 20:58
gerda75

Gerda75

Ik krijg binnenkort ook een (kleine) kas. Een druif lijkt me wel mooi, ik ben alleen bang dat die wel erg veel licht wegneemt voor de andere zaailingen, plantjes en tomaten en paprika, die ik erin wil kweken.

Heeft er iemand een foto van een kas met druif, zodat ik me daar een voorstelling van kan maken?

Gerda
woensdag 11 maart 2009 - 18:42
depauws

Depauws

Gerda
Als de serre niet groter is dan 3*4meter dan is het spijtig maar helaas, geen druiven tezamen met paprika, tomaat en zaailingen. Dit komt nooit goed
Groeten
Silvain
woensdag 11 maart 2009 - 21:33
LouisHo

Tekst aangepast

LouisHo

heb een serre van 3 op 6m en wil hierin druivelaars planten. Had gedacht aan 1 plant per zijde een witte en een blauwe? geplant in midden van iedere lange zijde ?
Welke soorten zijn aan te bevelen voor goede smaak en resistentie tegen ziekte?
zaterdag 9 juli 2016 - 18:24
willemgeer12

Willemgeer12

als je in een serre druiven wil plaatsen dan inderdaad wel een druif soort van Overijse best vraagt u advies
solheide park Overijse gratis advies van kwekers en het plantgoed heeft het BOB label u bent zeker
van de soort komt u van ver geen probleem maak er eens een uitstapje in Overijse het is nu de druiventijd
u proeft eerst en dan een beetje uitleg en dan koop u een trosje druiven en een plantje
en ik verzeker u het is de moeite waard

Fruit

vrijdag 10 augustus 2018 - 08:49
ericvangei11

Ericvangei11

Kan ik 1 druivelaar in mijn koude serre planten bij andere groeten zoals tomaten bloemkolen en sla voor de rest staan er ook nog wat wat kruiden in.oppervlakte serre is 3 meter op 4,30 meter
hoogte ongeveer 2,5 meter.
het zou gaan om de blauwe druif "Frankenthaler".
zaterdag 25 april 2020 - 14:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon