menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kleinfruit

Ga naar meest recente reactie

corneel

Corneel

Hallo,

ik zou graag op een kleine schaal kleinfruit gaan kweken voor dan aan de winkels te gaan verkopen. Daarmee heb ik een vraag, welke soorten kleinfruit vinden jullie het best?
vb.-bosbes?framboos?zwarte bes? aalbes(jeneverbes)?Japanse wijnbes? Braam? Kruisbes? of nog andere soorten? Ik ben nog maar 15 en zou graag voor mijn vakantiejob bessen kweken.
bedankt voor u antwoord.
Corneel
zondag 2 november 2008 - 18:26
printemps

Printemps

hallo

denk dat je best eerst eens info vraagt aan de fruitwinkels waar je ze zou willen verkopen
ik denk dat ze dat niet gaan aanvaarden
factuurgedoe en in het kader van de voedselveiligheid enzo
versta me aub niet verkeerd ik weet zeker dat je dat héél goed gaat doen maar er zijn nu eenmaal regels en die worden alsmaar strenger
denk dat in dit geval een kraampje voor uw deur beter is

mvg
an
maandag 3 november 2008 - 13:02
corneel

Corneel

Hallo,
m'n vader kweekt biologische kippen en verkoopt ze aan de winkel. Ik heb naar het FAVV gebeld en alles is inorde (ik mag legaal verkopen in de winkels en alles klopt volgens de wet). Ik kweek ook op biologische grond.
groeten
maandag 3 november 2008 - 16:26
Rita1960

Rita1960

Hoi Corneel,

Leuk idee dat je hebt.
Maar bedenk wel dat je heel veel tijd moet investeren om je bessenstruiken te onderhouden. En nog afgezien van het oogsttijdperk, met het plukken, sorteren, verpakken en distribueren.
Best is, zoals in je andere gelijknamige topic al vermeld, zoek een nicemarkt op en ga met deze producten naar de betere restaurants en hotels.
Persoonlijk vind ik de meeste bessensoorten lekker, maar dit is ook afhankelijk van het ras.

groetjes,

Rita

PS: Maar ....vergeet niet ook te leven. Anders ben je misschien wel de volgende kandidaat in "Boer zoekt vrouw".

maandag 3 november 2008 - 19:27
guy_fruit

Guy_fruit

Hallo,

ik zou graag op een kleine schaal kleinfruit gaan kweken voor dan aan de winkels te gaan verkopen. Daarmee heb ik een vraag, welke soorten kleinfruit vinden jullie het best?
Corneel

Blauwe bes, herfstframbozen en laatrijpende rode trosbessen zijn het meest interessant. Blauwe bes (Vaccinium corymbosum) vraagt wel het meeste teeltkennis!

Guy
zondag 30 november 2008 - 13:27
Victor44

Victor44

Corneel,
Als je kleinfruit wil telen voor de handel moet je wel goed uitkijken welke variëteiten je gaat aanplanten.Je moet altijd de dikste ,mooiste en de langst bewaarbare rassen aanplanten,want tussen alle bessen bestaan veel variëteiten die de handel niet wil, of maar een heel klein prijsje voor geeft.De handelaars willen alleen het allerbeste fruit, de rest willen ze niet.Het moet ook goed behandeld worden tegen ziekten en insekten ,met bestrijdingsmiddelen die erkend zijn door het ministerie van volksgezondheid.
Grtjs
Victor
zondag 30 november 2008 - 17:31
corneel

Corneel

Hallo,
bedankt allemaal voor het reageren.
ik heb gekozen voor jeneverbessen, kruisbessen, zwarte bessen, frambozen, bramen.
corneel
zondag 30 november 2008 - 21:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon