menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bodembedekken rond druivelaar

Ga naar meest recente reactie

Matthias1

Tekst aangepast

Matthias1

Ik heb onlangs een boekje over druivelaars planten en verzorgen gekocht, daarin stond dat je het best rond de stam van je druivelaar gras plant om de bodem zuiver te houden ofzo.
Met wat kun je dit nog doen aangezien mijn planten in de plantenborder staan en niet echt handig is om daar een stukje gras te zaaien.
woensdag 26 maart 2008 - 07:41
Lino

Lino

Ik zou daar eerder niets planten, maar kiezel of schors leggen
woensdag 26 maart 2008 - 08:40
LauraK

LauraK

Ik heb mijn druivelaar aan de rand van een gazon staan, en haal het gras juist altijd weg aan de voet
van de druivelaar. Ik heb er verder niets anders op gelegd of geplant, maar geef de druif af en toe
wat kalk, dat schijnt de plant ook ten goede te komen.

Groeten van Laura.
woensdag 26 maart 2008 - 09:12
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Ik zou hier ook niets rond doen hoor.
Wat je wel kan doen (zoals al vermeld is) is er keien of dergelijke rondleggen zodat deze overdag kunnen opwarmen en snachts geven deze dan hun warmte af aan de plant.

greetz Damy
woensdag 26 maart 2008 - 12:53
Lino

Lino

Ik zou daar eerder niets planten, maar kiezel of schors leggen

maar als je persé iets wil planten, eventueel lavendel? Dan blijf je is de zuiderse sfeer
donderdag 27 maart 2008 - 09:17
the666bbq

The666bbq

bij bodembedekking bedoelt men in deze context alles wat geen concurrentie betekent voor de plant; Zo is het bij fruitbomen bijna altijd aangewezen om de boomschijf (de ruime omgeving rond de stam) vrij te houden van gras en onkruiden omdat die teveel concurrentie kunnen bieden aan de boom, zeker de jonge boom.
De bodembedekking hier kan dus best in de sector 'mulch' gezocht worden en dat kan vanalles zijn : karton, grasmaaisel, compost, schors, ... worteldoek en varianten daar doe ik niet meer aan mee.
vrijdag 18 april 2008 - 16:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon