menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wanneer fruitbomen planten nu nog

Ga naar meest recente reactie

Nimue007

Nimue007

Hallo,
ik heb verschillende fruitbomen besteld maar ik vraag me af tot wanneer ik deze mag planten?
Is het niet heel erg hoog tijd om dit nu te doen?

En ik heb een kweepeerboompje van iemand gekregen maar heb dit (omwille van de vries 's nachts) een paar dagen in de veranda laten staan alvorens te planten.. resultaat: de knoppen gaan al open
Ik vermoed dat ik 'm nu beter niet plant tot na de ijsheiligen of kan dit geen kwaad?
Dit boompje heeft trouwens een dikke middentak en twee kleinere, fijnere zijtakken, moet ik deze snoeien of laat ik deze gewoon groeien?

bedankt!!!
zaterdag 23 februari 2008 - 13:15
printemps

Printemps

hallo

de boom zal zich wel herstellen als het nog zou vriezen
de boom binnen houden tot in mei is ook niet gezond hoor
de takken zouden dan veel te dun worden enzo
en snoeien?
dacht dat kweepeer dat niet zo graag heeft

mvg
an
zaterdag 23 februari 2008 - 13:39
SophieSpain

SophieSpain

Mijn kweepeer staat ook al in de bloei ivm het het zachte weer, en hij staat in de tuin. En het heeft ook al gevroren en hij staat er nog goed bij inclusief bloemen. Je kan hem wel snoeien maar is op zich moeilijk als het gaat om grotere exemplaren omdat de takken in elkaar gestrengeld zitten. Ik snoei die van mij wel als hij te breed wordt.
zaterdag 23 februari 2008 - 16:02
guy_fruit

Guy_fruit

Plant die kweeperenboom maar!

Vooraleer te planten zet je hem 1 tot 5 uur in een emmer water zodat de wortels goed water kunnen opnemen.

Zet eerst de steunpaal en maak na het planten de boom vast aan de paal/ steunstok. (Groeiruimte laten)

Na het planten water geven zodat de wortels omgeven zijn door vochtige grond. Daarna een flinke mulchlaag (compost, bladeren, mest, ...) rond de stam leggen zodat de grond niet kan uitdrogen.

Indien nodig de takken insnoeien zodat de verdamping kleiner is.
Bloemknoppen kan je best verwijderen.

Guy
http://www.houtwal.be
zondag 24 februari 2008 - 09:28
Nimue007

Nimue007

bedankt voor jullie antwoorden!

Hij mag subiet met zijn voetjes in de emmer water en ik zal het gat graven, mag hij vanaf vanavond lekker buiten slapen..

groetjes!
maandag 25 februari 2008 - 09:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon