menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kersenbomen ook in leivormleiboom

Ga naar meest recente reactie

Nimue007

Nimue007

Hallo,
misschien een rare vraag maar zou ik ook kersenbomen (zoete kersen, maximum 4m hoog) in leivorm kunnen kopen? en zo ja, waar?
bedankt!
zondag 25 november 2007 - 20:35
Victor44

Victor44

Nog nooit van gehoord,dat deze verkocht worden.
Grtjs
zondag 25 november 2007 - 21:51
jdcoster

Jdcoster

Zelf doen. Jonge boom kopen, draden spannen, takken aanbinden in waaiervorm ...
Ik ben er sedert dit jaar twee aan het leiden langs een muurtje van 1,8 m hoog.
De opbrengst zal wel nooit zo veel worden als bij een vrij staande boom, maar het is groen, het bloeit en er komen kersen aan ... .
Voordeel is dat een net ter bescherming tegen de vogels, ook makkelijker aan te brengen is.
maandag 26 november 2007 - 00:22
Frakke

Frakke

ze zijn te koop bij tuincentrum Maréchal, turnhout, België


http://www.marechal.be
maandag 26 november 2007 - 08:18
Nimue007

Nimue007

Geweldig! bedankt!!!
maandag 26 november 2007 - 09:15
VTO

VTO

als je geen te grote boom wenst is het wenselijk dat de onderstam een Gisella 5 is. Deze onderstam zorgt voor traaggroeiende bomen, vroege vruchtzetting en een maximale hoogte van vier meter. Indien u een tweejarige snoer koopt met de veredelde soort die u zelf wenst, kunt u deze zelf leiden. . Het zelf leiden van dergelijke boom is goedkoper. (zo'n tien euro stuk) u kunt uw takken op de hoogte ombuigen die u zelf wenst
vrijdag 11 januari 2008 - 21:46
printemps

Printemps

beste

het is niet gemakkelijk om kersen als leiboom te houden
appel en peer is het gemakkelijkst,bij deze moet je in feite de takken slechts inkorten
want de appel en peer komen aan spoortjes
bij kers moet je vervangingssnoei toepassen
en dat is veeeeeel moeilijker
ben er zelf ook nog niet uit of ik het goe doe

mvg
an
zaterdag 12 januari 2008 - 16:44
Uvacrispa

Uvacrispa

Je kan kers best in een waaiervorm kweken. Dit is een vrij makkelijke manier om kers (zowel zoete als de zure kers) als leivorm te kweken. Het vergt de eerste jaren wel wat snoei, maar het llont zeker de moeite.
Ook pruimen kan je zo eventueel als leivorm kweken tegen een muur of langs draden.
Voordeel van deze leivorm is dat ze ook in de winter nog een zekere sierwaarde hebben.
Succes
Marc
zondag 13 januari 2008 - 17:51
Mia B

Mia B

Hallo allen,

Gisteren heb ik besloten, mdat hij in een pot op mijn terras staat om mijn laagstam kers ook proberen te gaan leiden. Waaiervorm leiden zal ik echter eerst moeten opzoeken.
Ook heb ik achterhaald welk kersenboompje ik heb. Blijkt een Early River te zijn en is dus niet zelfbestuivend. Nu zal ik in het najaar er nog eentje in de buurt moeten planten, maar moet dus eerst op zoek naar de juiste buurman voor m'n boompje
Groetjes,
Mia
woensdag 12 juni 2019 - 19:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon