menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plaats voor 4 fruitbomen laagstam

boomvaren

Tekst aangepast

Boomvaren

Dankzij een kleine herzienning heb ik op de zuidkand van mijn woning in de tuin wat plaats gecreerd voor 4 laagstam fruitbomen. Daarom ben ik opzoek naar sugesties omtrent Laagstam fruitbomen die ongeveer 1m50 à 1m70 groot worden. De keuze van fruit maakt niet uit liefst een mix, dat kan zijn kersen, appelen, peren enz...
Ze moeten wel aan volgende eisen voldoen, winterhard, lekker, liefst zo weinig mogelijk onderhoud, ziekte resistend en liefst weinig last hebben van ongedierte.
De vraag is nu daar ik niet zoveel ken van fruitbomen of er iemand goede ervaringen heeft met een bepaalde soort, de plus- en minpunten, de verzorging, wanneer aanplanten, waarop letten bij aankoop, meschien waar je ze het beste kunt aankopen enz...
Ik kijk al naar uit voor de raadgeving van de experts onder julie, waarvoor bij voorbaat dank.

Greotjes,
Danny
zaterdag 1 september 2007 - 14:20
Victor44

Victor44

Laagstam fruitbomen die maar 1.50 a 1m70 hoog worden zul je niet gemakkelijk vinden,deze worden allemaal hoger. Men verkoopt tegenwoordig wel dwergfruitbomen,alhoewel die nog gemakkelijk 2m halen.
Grtjs
zondag 2 september 2007 - 14:32
printemps

Printemps

waarom neem je geen leibomen
je kan ze zo kopen of zelf vormen
VB kandelaarmodel voor appel en peer (verrier palmet)
of dubbele U genaamd
of waaiers voor perzik,pruim,kriek,kers

ikzelf heb zo 7 fruitbomen staan op 21 m2
maar de appel en peer lijkt me gemakkelijker in onderhoud (snoei)
omdat je bij de andere bomen vervangingssnoei moet toepassen en weet niet goed of ik het goed gedaan heb voor dit jaar
zal zien wat er volgend jaar van komt

groetjes

zaterdag 8 september 2007 - 15:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon