menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke boomvaren heb ik?

Ga naar meest recente reactie

Pieterpost

Tekst aangepast

Pieterpost

Weet iemand welke boomvaren dit is? Ik heb er 4 gekocht van hetzelfde type maar nu zie ik 1 verschillende..

Gr Dominique

Varens & Boomvarens

dinsdag 29 september 2020 - 18:16
Pieterpost

Pieterpost

Nog 1 dan

Varens & Boomvarens

dinsdag 29 september 2020 - 18:17
Tuinprins

Tuinprins

Welke Latijnse naam hing er aan de planten?
dinsdag 29 september 2020 - 19:58
Pieterpost

Tekst aangepast

Pieterpost

Ja geen, anders had ik het wel geweten.. Maar ik had 4 x een Dicksonia A gekocht maar deze wijkt af van de andere 3 dit is een ander soort boomvaren
dinsdag 29 september 2020 - 23:13
Tuinprins

Tuinprins

Ik vroeg dat omdat het er voor mij uitziet als een gewone tuinvaren en niet een boomvaren. Bij Dicksonia antarctica denk ik aan een bruine stam met een kroon van bladeren. Als dit een Dicksonia antarctica is dan is het een zeer jong exemplaar. Zulke jonge exemplaren hebben in de winter zeker bescherming nodig anders vriezen ze bij matige vorst dood. Verder zijn de Nederlandse zomers de laatste jaren funest voor Dicksonia. Die moet namelijk een relatief hoge luchtvochtigheid hebben anders worden de bladeren bruin.

Dicksonia antarctica kan volgens mij alleen via sporen worden vermeerderd en dan is er altijd kans op natuurlijke variabiliteit.

Zie ook:

http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=52&t=22029


Gegroet, de tuinprins
woensdag 30 september 2020 - 07:06
Pieterpost

Tekst aangepast

Pieterpost

Ben er al uit, ik heb de kweker gemaild het is een D Fibrosa..

Bedankt voor de moeite tuinprins.
woensdag 30 september 2020 - 18:51
Pieterpost

Pieterpost

Maar ik twijfel toch, ik vind hem exact op een Dicksonia squarrosa lijken gezien de kweker deze wel online verkoopt en de D Fibrosa niet..

Varens & Boomvarens

woensdag 30 september 2020 - 19:30
Tuinprins

Tuinprins

Ik zet vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de verkoper. Iedere fatsoenlijke verkoper voorziet de plant van een etiket of label met de juiste naam.
donderdag 1 oktober 2020 - 06:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon