menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Asplenium bulbiferum

Ga naar meest recente reactie

EllyC

EllyC

Hallo,

Ik heb een prachtige broedbladvaren in de keuken hangen, hij is inmiddels aardig groot geworden. Nou las ik dat deze ook buiten kan en dan in de volle grond? Ik wil deze behouden, heb er al eerder eentje gehad, maar dat is helaas niet goed gegaan en nog wel binnen. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt, vriendelijke groet!
zaterdag 24 april 2010 - 19:20
varen

Varen

Ik ben al mijn Aspleniums bulbiferum kwijt geraakt door ze in volle grond te laten overwinteren.
dinsdag 27 april 2010 - 20:15
EllyC

EllyC

maar je hebt ze wel de zomer door buiten gehad?? In de schaduw neem ik aan?
dinsdag 27 april 2010 - 22:40
PeterW

PeterW

Die van mij staan ook gewoon buiten; maar gaan styraks wel weer naar binnen.
zondag 7 augustus 2011 - 22:48
Augustinno

Augustinno

Die van mij staat ook gewoon buiten ,in halfschaduw,wel voor de vorst naar binnen
donderdag 8 september 2011 - 17:49
christinedewilde

Christinedewilde

Als je een liefhebber bent van varens, heb ik een goed adres voor jou. Kwekerij Guido Van de Steen (Wetteren - Massemen). Dit is een kwekerij van vaste planten, siergrassen, bamboes, varens, ... Je kan als particulier op zaterdag langsgaan of je kan bestellen via zijn website URL GEBLOKKEERD en je bestelling ophalen op een dag dat voor jou het beste past. Ikzelf heb er Dryopteris affinis 'Crispa', Matteuccia orientalis, Polystichum rigens en Polystichum setiferum gekocht.

Varens & Boomvarens

maandag 24 oktober 2011 - 09:33
EllyC

EllyC

Hallo Christine, dank je wel voor je reactie en je tip. De foto ziet er geweldig uit.

Succes met de overwintering van de planten.

Groet, Elly
dinsdag 25 oktober 2011 - 10:04
Peter debaets

Peter debaets

Overwinterd gegarandeerd niet buiten. Kan wel enkele maanden droog staan verdragen in een koude kas.
dinsdag 25 april 2017 - 12:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon