menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bekervaren of niet.

Ga naar meest recente reactie

miema

Miema

[afbeelding verwijderd niet-https]
Is dit een bekervaren,de verkoper wist de naam niet.
Wie helpt mij eraan.
Mvg Miema
dinsdag 21 april 2009 - 22:37
chatoela

Chatoela

Dag Miema,

Lijkt op mijn varen, heb vorig jaar (zie mijn topic dd 09/04/08 welke varen is dit) ook op het forum gevraagd hoe de varen noemt, er is mij toen gezegd dat het een bekervaren is.

groeten,
karin
woensdag 22 april 2009 - 08:31
miema

Miema

Chatoela,

Heb je topic gezien en de mijne lijkt er wel op,woekert die bij jou .

mvg Miema
woensdag 22 april 2009 - 22:10
chatoela

Chatoela

Hoi Miema,

Niettegenstaande wat er werd gezegd woekert mijn bekervaren (nog) niet, hij staat er ondertussen al voor het 3de jaar en ik heb nog geen 'kleintjes" (tot de grote spijt van mijnn moeder die er wel 1 wil) gezien.

Heb nog een andere varen staan, zo een die je vaak in het bos ziet en die woekert wel enorm.

groeten,
karin
donderdag 23 april 2009 - 08:13
miema

Miema

Chatoela,

Bij mij is het de eerste varen die na de winter terugkomt,ik heb al vijf jaar na elkaar een varen aangekocht (ook die in de bossen staan) omdat ik ze heel graag in de tuin zie,en na de winter kwamen ze niet terug.
Hier slaat de varen moeilijk aan.

Mvg Miema
donderdag 23 april 2009 - 20:21
Schunsland

Schunsland

Bij mij"" loopt"" hij wel, ik wil er van af, maar dat lukt niet.

Hij maakt op den duur ondergrondse uitlopers, en komt dan een stukje verder weer ergens uit. :
donderdag 23 april 2009 - 21:40
varen

Varen

Matteuccia strutiopteris, de bekervaren in kwestie, zal aanvankelijk niet meteen woekeren, maar eenmaal hij zich heeft ingeburgerd, breidt hij zich tomeloos uit. Vanaf dat moment is deze varen niet meer weg te krijgen: elk wortelrestje kan weer uitgroeien tot een nieuwe varen.
Mijn advies: tenzij je er gek van bent, best niet in uw tuin introduceren. Ook al is het best een mooie varen voor de halfschaduw (in volle zon zullen de veren in de zomer verbranden).

vrijdag 24 april 2009 - 22:58
Polplastron

Polplastron

Ik heb hem om die reden niet in mijn nieuwe tuin gezet. Maar in mijn vroegere tuin stond hij wel. Je kan die uitlopers eigenlijk best wel gemakkelijk uittrekken tenzij ze natuurlijk tussen andere planten terechtkomen. 't Is wel een hele mooie van kleur en van vorm!
zaterdag 25 april 2009 - 17:08
lanne

Lanne

Als je niet graag hebt dat de varen zijn eigen plaatsje gaat zoeken , kan je hem natuurlijk altijd in een emmer zetten zonder bodem en die ingraven in de tuin - de uitlopers zullen dan alleen in de emmer opkomen .
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee als er hier of daar een extra varentje boven komt -
Waar ik ze niet wil hebben , trek ik ze gewoon uit - als je dan maakt dat de uitloper waar ze aan vastzitten , zo lang mogelijk mee komt , dan geeft dat geen problemen .Toch wel ieder jaar een heel mooie en frisse verschijning deze varen !
groetjes
Lily-Anne
maandag 26 oktober 2009 - 09:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon