menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bladhoudende varen

beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Hallo
Bestaan er bladhoudende varens die er geen problemen mee hebben om in de zon te staan?
Polystichum setiferum 'Pulcherrimum Bevis' vind ik een hele mooie, moest er iets bestaan dat hierop lijkt en in de zon mag staan dan hoor ik het graag

greetz Damy
maandag 10 maart 2008 - 19:58
varen

Varen

Staan bij mij (al vanaf rond 10 uur in de zomer) in de volle zon en zijn in de handel vlot te verkrijgen:
Polystichum aculeatum: de meest wintergroene in feite, want ook de oude bladveren blijven na de winter mooi rechtop; tip: de grond rond de plant in hete zomers niet laten uitdrogen.
Polystichum polyblepharum:is in de lente wat minder fraai dan de vorige (veren vallen zoals bij vele tegen de grond), maar maakt dat weer goed met zijn bijzonder knappe, glimmende, donkergroene veren die ook bij het ontrollen al opvallen; tip: zorg dat late nachtvorst in de lente de ontluikende veren niet kan beschadigen, een vliesdoek doet dan wonderen.
Phyllitis scolopendrium:algemeen gekend en zeer onderschat, als hij naar zijn zin heeft, wordt het een prachtplant; die in onze tuin in volle zon staat, floreert het best; tip: in knalhete zomers is een bescherming tegen de brandende middagzon zeer welkom.
zondag 16 maart 2008 - 11:10
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Bedankt voor de voorbeelden en de zéér goede uitleg en tips.
Na wat googelen denk ik de Polystichum aculeatum te nemen.

Hartelijk bedankt
greetz Damy
zondag 16 maart 2008 - 14:34
caroline1

Tekst aangepast

Caroline1

ook bedankt

en na ook wat te googelen zal ik ook de "Polystichum aculeatum" nemen om naast mijn vijver te zetten

zijn ze duur?

alvast bedankt
groetjes caroline
donderdag 3 april 2008 - 23:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon