menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vissen maken vijverplanten stuk

loucka

Loucka

hallo

Ik heb van mijn oude vijver,die nu toch al 17 jaar dienst deed.Een grotere vijver gemaakt.De eerste had een inhoud van om en bij de 10000 liter.En die ik nu liggen heb 17000 liter.
Maar nu zit ik met een probleem dat ik vroeger niet had.Ik heb een stel nieuwe lelie's gekocht.De gele,rode,witte en de kaapse lelie.Nu de kaapse lelie en de rode,hebben de vissen voledig met de grond gelijk gemaakt,en het zijn mijn vissen die ook op mijn vorige vijver zaten.En aan de gele en de witte komen ze niet aan
Kunnen jullie mij hier een verklaring voor geven
zaterdag 7 juli 2007 - 07:56
Esem

Tekst aangepast

Esem

Ben je zeker dat het je vissen zijn?
Zo ja wat voor vissen heb je zitten? zijn er koi's bij ,of andere karperachtige.
Misschien een jonge aanplant van de lelie die word op gegeten.
Er zitte waarschijnlijk wel wat jaartjes tussen de eerste en de tweede vijver.
Je vissen zijn ook ouder en dus ook groter geworden en zij lusten ook wel eens een jong blaadje van de lelie.
Gr Esem,
zondag 8 juli 2007 - 06:38
loucka

Loucka

Hoy
Het zijn dezelfde vissen die in de vorige vijver zaten Er zit wat kleine koi van plusminus 15 cm op En een paar grote winde's om en bij de 35 cm en dan nog wat kleine sarassa's en meer niet.Ze hebben dit nooit gedaan.En waarom de rode en de kaapse lelie Van de 2 andere blijven ze af En die waren even groot
zondag 8 juli 2007 - 08:41
Acontinum

Acontinum

Ko zijnkarperachtige en woelen en kunnen van planten gaan eten.

heb je nieuw water in de vijver gedaan of het oude water van de oude vijver overgepompt? Koi's hebben nieuw water niet echt graag misschien dat ze daarom je planten verwoesten
maandag 9 juli 2007 - 17:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon