menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Goudwinde

Ga naar meest recente reactie

britt

Britt

Wij hadden al ongeveer 10 jaar 2 goudwinden in onze vijver en ze waren alle 2 ongeveer 40cm en op 2 maand tijd zijn ze uit de vijver gesprongen en hebben wij ze dood gevonden op het gras is er hier nog iemand die dat ook voor heeft gehad en een reden weet hoe dat komt alvast bedankt
vrijdag 29 juni 2007 - 21:28
Helianthus

Helianthus

Hallo Britt,

Vissen komen nog al eens vaker naast de vijver terecht nadat ze geprobeerd hebben om naar één of ander insect te springen.
Mogelijk zijn jou goudwindes ook op die manier slachtoffer geworden van hun eetlust.
Wel jammer natuurlijk ....

Groetjes, Gert
vrijdag 29 juni 2007 - 21:30
Exoticer

Exoticer

Misschien heeft er een reiger ze eruit gesmeten.
Bij ons is er ook zo'n goudwinde gestorven...

Groeten Brecht
zaterdag 30 juni 2007 - 02:49
Tine

Tine

Wij hebben dat ook verscheidene keren gehad. Eerst dachten we dat het door een kat of een reiger kwam, totdat we een winde flink omhoog zagen springen en hij naast de vijver terechtkwam.

Tine
zaterdag 30 juni 2007 - 04:54
Acontinum

Acontinum

Ze kunnen ookwel eens springen als ze achter elkaar aan het jagen zijn
woensdag 4 juli 2007 - 20:31
sylvain

Sylvain

Ik heb vroeger zo een steur vis moeten afgeven was gepakt door de reiger en was zekers die steur om en bij de 50cm nu moet ik welzeggen dat een steur niet zo snel is als een goudwinde maar een reiger is noch sneller geloof me .
En als die vissen te zwaar zijn dan laten ze die vallen en die komen daar niet meer om terug .
mijn steur lag 20meter van de vijver nu kan het zijn dat de katten hem noch verder hebben getrokken maar er was alleen achter de kiemen geprikt en de ogen weg
donderdag 5 juli 2007 - 21:31
rinka

Rinka

Wij hebben dat hier ook gehad. Op een paar weken tijd 17 goudwindes die al jaren in de vijver zaten dood. Soms zagen we het gebeuren en zetten we ze vlug terug, maar uiteindelijk vonden we ze 'smorgens dan toch dood op het gras. Vreemd verschijnsel, ik zou ook wel willen weten hoe dat komt.(collectieve zelfmoord?)
vrijdag 6 juli 2007 - 04:17
AlainFSD

AlainFSD

Windes, (Goudwindes, blauwe windes, natuurwindes) zijn zeer gevoelig aan luchtdrukschommelingen net zoals de steur trouwens, is het U al opgevallen dat we dit jaar een klotezomer beleven met heel veel Britse lage-drukgebieden die langskomen ?
visjes hebben daar problemen mee en jumpen bijgevolg te pas en ten onpas uit de vijver, mocht dit abnormaal dikwijls gebeuren toch even de visjes laten checken op parasieten. De oudste, allergrootste koi (60 cm) heeft hier de manier gevonden om tussen overlappende reigernetten te springen en zijn borstvinnen volledig te scheuren terwijl hij op het droge lag ((((.
Om deze te herstellen volstaat een zeer dure en weinig succezsvolle operatie; terwijl het idiote beest geen richting meer weet te houden . . .

AlainFSD
vrijdag 6 juli 2007 - 08:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon