menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Dikke vis.

Ga naar meest recente reactie

Boerke

Boerke

Zoals op de foto zitten er twee in onze vijver. Ze zijn bijna zo dik als ze lang zijn. Eitjes?? Het is al weken zo. In een winkel zeiden ze ons dat het toen wat koud was om eitjes af te zetten. Ondertussen hebben we weer een warmere periode gehad en nog steeds hetzelfde. Ander jaren zien we dit ook maar na een tijd is het weg door eitjes te leggen maar nu??Zou ik er iets moeten aan doen of de natuur zijn gang laten gaan.

Vijvers & Vissen

maandag 5 oktober 2020 - 17:39
LT

LT

Hopelijk geen buikwaterzucht
maandag 5 oktober 2020 - 22:40
Boerke

Boerke

Bedankt voor uw antwoord . Heb de symptomen van buikwaterzucht opgezocht. In vergevorderd stadium zou de vis niet meer zwemmen en in een hoekje gaan zitten. Dat is bij ons nog niet het geval. Hij zwemt nog steeds met de groep mee. Maar ze schrijven wel om de vis in "quarantaine " te plaatsen buiten de vijver. Probeer die maar eens te vangen in 8000 liter water. Maar als het niet anders kan....
dinsdag 6 oktober 2020 - 10:31
Pieterpost

Pieterpost

Ik denk dat het de orange gekleurde ballonvis is
maandag 19 april 2021 - 23:23
MartinGroen

MartinGroen

Zelf heb ik ook een goudvis in de vijver die deze vorm heeft. Eerst dacht ik dat het een ziekte was, alleen we zijn al 1.5 jaar verder en hij is er nogsteeds. Ook de andere vissen in de vijver leven nogsteeds.
donderdag 6 mei 2021 - 15:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon