menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Visvijver probleem

Ga naar meest recente reactie

Bluestar

Bluestar

Beste
sinds enkele dagen zit ik verveeld met een ongewenst dier in mijn vijver
Bijna elke morgen is er een goudvis gebeten. Staart en kop is er af telkens op de zelfde manier. Wat is er aan de hand ? ik heb reeds een rattenval geplaatst zonder resultaat. Het is zeker geen kat want het visje drijft nog op get water.
Ik hoop maar dat mijn grote karpers gespaard blijven Kan iemand mij helpen? Eerst zou ik moeten weten welk dier hiervoor verantwoordelijk is dan kan ik het pas verjagen
Dank bij voorbaat

Vijvers & Vissen

maandag 25 november 2019 - 09:33
minouke

Minouke

Vissen eten soms ook mekaar op.
maandag 25 november 2019 - 12:36
lilyboskat5

Lilyboskat5

Heb je misschien ook een Zonnebaars in de vijver ?
maandag 25 november 2019 - 17:31
lilyboskat5

Lilyboskat5

Kan evt. Ook een marter of bunzing zijn.
maandag 25 november 2019 - 17:57
Plantadvies

Plantadvies

Of een kat.
dinsdag 26 november 2019 - 09:27
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Hoe groot was dat visje?
Op de foto lijkt het alsof het om 1 kop- en 1 staartbeet gaat. Klopt dat?
Welke andere dieren wonen nog in die vijver?

Als het een kat zou zijn, verwacht ik dat die de vis op het droge zou hebben getrokken en er daar dan aan geknaagt. Je zou dan een veel verhakselder kadaver hebben gehad en je zou waarschijnlijk klauwsporen zien.

Marters bijten typisch de kop van hun prooi, maar ook daar zou je klauwsporen verwachten.

't Is heel gek dat alleen kop en straat weg zijn.
Heb je toevallig ook schildpadden in je vijver?
Als dit een kleine vis was, dan zou het kunnen dat een schilpad eerst zijn staart afgebeten heeft. De vis is dan stuurloos en een gemakkelijkere prooi. Misschien is zijn kop dan hapbaarder dan de rest van zijn lijf.

Misschien een wildcamera aanschaffen? Je wil alleen maar weten wie de boosdoener is, dus ultrascherp (en dus ultra prijzig) hoeft die niet te zijn. Misschien eens snuffelen op tweedehands sites?
vrijdag 29 november 2019 - 19:14
Miloh-Fo

Miloh-Fo

Bij mij is het de tweede keer dat een goudvisje de kop is afgebeten; tot mijn stomme verbazing. Ik heb geen idee wat of wie hier de oorzaak van is. De staarten zitten er nog wel aan. Ik heb wel katten, maar die talen niet naar de vijver of de vissen. Dus wie weet het?
vrijdag 3 september 2021 - 10:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon