Geprint vanhttps://www.tuinadvies.be/tuinvrienden/forum/6/vijvers-vissen/67269/nieuw-soort-alg

menu
Tuinadvies
2

Nieuw soort alg

Ga naar meest recente reactie

Waterfun

Weet iemand wat voor soort alg dit is ? het is voor ons nieuw . De alg zet zich vast op de bodem en komt daarna los zoals een vel en drijft dan aan de oppervlakte . Daar kan je de alg niet opscheppen want spat direct uit elkaar in losse delen . zeer vervelend . we krijgen ze alleen weg met te stofzuigen maar is er na een paar dagen weeral terug . UV filter werkt prima en geen groen water, water glashelder. Kan iemand ons een remedie geven tegen die vervelende alg ! alvast bedankt..

maandag 9 september 2019 - 15:44
maandag 9 september 2019 - 22:01

Waterfun

de alg in onze vijver is heldergroen en heeft geen blauwe schijn dus ik denk niet dat het de blauwalg is ...
dinsdag 10 september 2019 - 10:29

Tekst aangepast

Patrikc

Die fluogroene soep is volgens mij wel degelijk blauwalg, ondanks het niet-echt-blauwe aspect.

In België hebben we volgens mij eerder de gewoonte van 'blauwwier' te zeggen, terwijl het eigenlijk noch algen noch wieren zijn maar bacteriën.
dinsdag 10 september 2019 - 12:16

Waterfun

Oei . Wat doen we hier dan best om dat te bestrijden ?

dinsdag 10 september 2019 - 17:02

Tekst aangepast

Patrikc

Bestrijden is onmogelijk, je kan het alleen proberen te voorkomen:

Zorgen dat het water niet te voedselrijk is, dus minder vissen en meer planten, minder watervogels eventueel...

Wat schaduw helpt ook een beetje.
dinsdag 10 september 2019 - 19:21

Waterfun

Wij hebben maar 4 goudwindes in de zwemvijver zitten dus daar kan het al niet aan liggen. Bestaan er producten ?
woensdag 11 september 2019 - 09:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken