menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Slib en draadalgen in de vijver

Mitte

Mitte

Hoi, graag advies voor een nieuwkomer in de "vijverwereld". Vorig jaar was de metamorfose van zandbak naar vijver eindelijk klaar! Ik ben dus nog een leek wat betreft onderhoud. Eerst vond ik dat groen (bleken draadalgen te zijn) best wel iets hebben... tot ik mijn vissen bijna niet meer zag zwemmen en mijn fontein- en filterpomp het moeilijk kregen. In het vijvercentrum gaven ze mij biobooster+ mee. Dat is ondertussen een week in de vijver gedeponeerd en er is al een wezenlijk verschil. Verder kreeg ik bio-oxidatie mee voor het slib. In het begin zag ik het slib toch wat minderen maar er ligt er nog behoorlijk wat in. Hoe vaak mag men deze producten in de vijver doen en welke tijdspanne dient er tussen twee beurten te zitten? Iemand enig idee hoelang dat spil werkzaam is?

Vijvers & Vissen

woensdag 5 juni 2019 - 14:09
Japanse tuin project

Japanse tuin project

In het vijvercentrum hebben ze niet eerst een wateranalyse gedaan? Ik ben geen fan van het gebruiken van producten als er geen zicht is op de oorzaak en in welke mate er moet gecorrigeerd worden. Even laten kijken naar de hardheid van het water, het is nog een jonge vijver, dus dat vraagt altijd enige tijd vooraleer er een evenwicht is.

Ik heb zeer goede ervaringen met de middelen in de link hieronder. https://www.steegskeshop.be/webshop/6190-t-steegske
woensdag 5 juni 2019 - 14:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon