menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Ongewenste vissen

Langemolen

Tekst aangepast

Langemolen

Beste vrienden Tuinders,
Sedert dit jaar zitten er zonnebaarzen in onze vijver! Hoe deze er in geraakt zijn blijft een vraagteken. Planten werden er niet geplant, geen materiaal van andere vijver overgebracht, enz... Ik kan enkel veronderstellen dat er eitjes aan de ene of de andere vogel zijn pootjes hingen en dat zo de boosdoeners gearriveerd zijn!
Het probleem is nu dat ze kweken als geen ander! Als het zo verder gaat heersen ze binnenkort alleen over de vijver en is er geen koi, shubunkin, of goudvis meer te zien!!
Kan iemand mij een tip geven om deze visjes een halt toe te roepen en om ze van mijn vijver te verwijderen. Ze zijn enorm agressief en snel!!
Dank voor jullie hulp.
zaterdag 4 augustus 2018 - 15:25
leerling

Leerling

Misschien een maf idee, maar volgens https://www.tuinadvies.be/artikels/zonnebaars zou je zonnebaarsjes gemakkelijk handtam kunnen maken. Misschien kan je ze zo na een tijdje massaal naar 1 hoek van de vijver lokken er een net achter neerlaten en ze zo scheiden van de andere vissen?

Je schrijft 'Planten werden er niet geplant'. Bedoel je dat er geen planten in je vijver staan, of dat je er recent geen bij hebt gezet?
zondag 5 augustus 2018 - 13:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon