menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Water onder folie van vijver

matthysha18

Matthysha18

Wij hebben een vijver in 2011 aangelegd door vakmensen, de volume is 15.000 liter zonder planten en een filterbak van substraat van 1000 liter, die filterbak ligt hoger dan de vijver en heeft 2 overlopen, nu krijgen we water onder de folie waardoor we met blazen zitten onder de folie een vakman kwam het water uitzuigen van onder de folie, en beweerd dat het water dat langs de overlopen komt tussen de folie zou komen dit zou de oorzaak zijn van het dichtslippen van de substraat onderaan de filterbak waardoor de oase pomp water doorvoert en hoger naar boven komt alhoewel dat er elk jaar een dompelpomp langs een buis tot onderaan de filterbak het meeste slip werd weggezogen.
Een oplossing zou zijn alle substraat uit de filterbak en vervangen, volgens vakman en een boord met folie rond de aflopen te lijmen en terug een snee in de folie en water uit te zuigen en terug dicht lijmen, maar dat zou een kostenplaatje worden. Mijn vraag is nu een vijver van 7 jaar en dan vervangen van substraat en of dit een kostenplaatje voor mij zou zijn nadat hij mij zelf indertijd die substraat heeft aanbevolen. En desnoods wil ik zelf de substraat er uit halen en uitspoelen zodat alle vuil eruit is en terug in de filterbak doen een boord rond kleven dat laat ik over aan een vakman.
Wie kan mij tips geven en wie heeft daar ook al ondervinding mee gehad.
vrijdag 8 juni 2018 - 21:21
matthysha18

Matthysha18

Vijver onder de folie dit is de vijver

Vijvers & Vissen

vrijdag 8 juni 2018 - 21:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon