menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vierkantemetertuin ombouwen tot eendenvijvertje

Philipepper

Philipepper

Ik zou onze vierkantemetertuin (1m*1m - uiteraard - en 40 cm hoog) willen ombouwen naar een klein vijvertje waar onze Dendermondse eenden af en toe een bad in kunnen nemen. Dat er een loopplank aan de buitenkant moet en een opstapje aan de binnenkant, daar ben ik al uit. Maar ik heb geen ervaring met vijvers. Ik vraag me dan ook af of het volstaat alles met vijverfolie te bekleden. Of is er een onderlaag nodig zoals wanneer je een vijver graaft?

Verder zou ik graag aan één rand - tegenover de loopplank - en eventueel op de bodem iets van planten voorzien. Als ik planten kan kiezen die snel stikstof ed. gebruiken, dan hoef ik het water minder vaak te verversen. Ik ga ervan uit dat zulke planten doorgaans snel groeien, in dat geval ik zo'n planten kan vinden zouden de eenden hier ook van kunnen eten.
Bestaan er planten die ik bijvoorbeeld in een mand die aan de rand van de bak in het water hangt kan houden?
vrijdag 9 februari 2018 - 21:04
Patrikc

Patrikc

Vijverfolie volstaat.

Doe niet de moeite er een waterplant in te zetten, het wordt gewoon een modderpoel waar niks in groeit maar wel dolle pret voor de eenden.
vrijdag 9 februari 2018 - 21:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon