menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waterkwaliteit

Ga naar meest recente reactie

Zilverwinde

Zilverwinde

Help ik krijg geen zuurstofplanten aan t groeien in mijn vijver. Het water is steeds helder.
Biologische filter, mekanische filter en uv-lamp. Met druppeltest van Vancraenenbroek GH 8. KH 6 PH 8,5. Met teststrip van oase GH 7 KH 6 PH 6,8. Met GH+ en GH+ krijg ik de waardes omhoog om twee weken later te zien dat ze weer gezakt zijn. Wie heeft raad voor mij?

Vijvers & Vissen

zaterdag 13 mei 2017 - 21:40
sugar

Sugar

Het water is ook nog erg koud, en dan groeien zuurstofplanten niet direct uitbundig. Welke soorten heb je in de vijver?
Je vijver is trouwens een fuik voor kikkers en salamanders. Wanneer ze je vijver betreden gaan ze het erg moeilijk hebben om er uit te geraken (hoge wand)
zondag 14 mei 2017 - 10:29
Zilverwinde

Zilverwinde

Geen enkele zuurstofplant heeft vorige zomer overleefd en ik wil mn water in orde krijgen voor dit nieuwe seizoen. In een hoek heb ik vorig jaar een moerasarondskelk gezet die het wel goed doet dus daar is overhangend blad nu indien nodig voor de kikkers.
Dank u voor de reactie Sugar.
zondag 14 mei 2017 - 22:05
rivofa

Rivofa

Zitten daar vissen in ?
vrijdag 19 mei 2017 - 14:36
Zilverwinde

Zilverwinde

3 goudwindes en 2 zilverwindes. Die zilverwindes zijn schitterend om te zien.
zaterdag 20 mei 2017 - 09:18
rivofa

Rivofa

Die paar windes kunnen dan niet de reden zijn dat de planten verdwijnen.Misschien kan je eens kijken op internet of er iemand een hele boel zuurstofplanten weggeeft, als die dan ook verdwijnen dan zal er iets mis zijn met het water. Je kan dat ook ineens zelf testen met zo'n setje uit de winkel (oa aveve). Wij moeten onze zuurstofplanten met hele kruiwagens afvoeren, verschillende keren in de zomer, dus als je niet te ver woont mag je ze ook hier komen halen (Essen).
En ja, windes zijn hele leuke vissen in de vijver.
zaterdag 20 mei 2017 - 11:57
vincent1971

Tekst aangepast

Vincent1971

Hallo Zilverwinde,

Tips om de zuurstofplanten in je vijver goed te laten groeien, vind je op deze website terug:
https://www.vijverhulp.be/groei-zuurstofplanten-verbeteren/

Met de tips die je hier leest, lukt het denk ik wel om de groei van de zuurstofplanten in je vijver te verbeteren.
zondag 25 februari 2018 - 12:52
vincent1971

Vincent1971

Hallo Zilverwinde,

Tips om de zuurstofplanten in je vijver goed te laten groeien, vind je op deze website terug:
https://www.vijverhulp.be/groei-zuurstofplanten-verbeteren/

Met de tips die je hier leest, lukt het denk ik wel om de groei van de zuurstofplanten in je vijver te verbeteren.
zondag 25 februari 2018 - 12:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon