menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

RIET zelf planten aan steile kade

Ga naar meest recente reactie

JG

JG

Goede avond,
mijn tuin grenst aan een vaart, waarbij ik een deel van het zicht op mijn tuin zou willen beperken vanaf de overkant. Mijn idee is om riet in het water te planten, maar helaas kan ik dat niet op de kant doen omdat deze heel steil is. Nu zou ik graag willen weten of het mogelijk is om riet(zaden?) te laten afzinken zodat deze op de bodem van de vaart kunnen ontkiemen en uiteindelijk boven het wateroppervlak kunnen uitgroeien. Het idee is dus om deze niet in mijn tuin, maar rechtstreeks in het water te laten groeien. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is, en hoe ik dat zou moeten aanpakken?
Hartelijk dank voor uw hulp.
Joost.
dinsdag 25 augustus 2015 - 22:12
Thefizyx69

Thefizyx69

Ik weet niet of je in openbaar water zomaar iets mag planten zonder toestemming. Kunnen hoge boetes opstaan. En je kan ook opdraaien voor de eventuele opruimkosten. Zaden laten afzinken lijkt mij geen goed idee. De aanwezige vissen gaan die opeten.

Christian.
woensdag 26 augustus 2015 - 08:16
JG

JG

Dankjewel Christiaan,
de boete durf ik wel te riskeren, ik zie het langs deze vaart vaker staan die rietbossen. Iemand nog een idee hoe ik dit dan kan aanpakken?
donderdag 3 september 2015 - 18:23
JG

JG

Dankjewel Christiaan,
de boete durf ik wel te riskeren, ik zie het langs deze vaart vaker staan die rietbossen. Iemand nog een idee hoe ik dit dan kan aanpakken?
donderdag 3 september 2015 - 18:46
JG

JG

Dankjewel Christiaan,
de boete durf ik wel te riskeren, ik zie het langs deze vaart vaker staan die rietbossen. Iemand nog een idee hoe ik dit dan kan aanpakken?
donderdag 3 september 2015 - 18:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon