menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Goudvis is zijn kleur kwijt

Ga naar meest recente reactie

yves82

Yves82

hoi,

wij hebben indertijd een goudvis gekregen die voordien in een bokaal had geleefd. Na zeer explosief te hebben gegroeid in zijn nieuwe omgeving, is het al zijn kleur kwijt. Het lijkt wel een wit spook nu.
vrijdag 20 april 2007 - 04:55
Esem

Esem

We zullen helpen zoeken yves
Nee een grapje hoor,
Ik heb al eens gehoord dat het van stress zou kunnen zijn,door zolang alleen in een bokaal te hebben vertoeft en nu in een enorme plas water,je zou voor minder al je kleur verliezen.
Gr Esem,
vrijdag 20 april 2007 - 05:49
hildavw

Hildavw

In ons vijvertje, 350 liter, zitten momenteel 7 goudwindes, waarvan er een ondertussen al 2 à 3 jaar wit is geworden.
In een tuincentrum met een tamelijke visafdeling heeft men ons toen een middel aanbevolen om in het water te doen, wat de kleur zou kunnen terugbrengen.
Wij hebben nog genoeg produkt om heel ons leven daarmee verder te kunnen, want je hebt er maar weinig van nodig, in zo'n klein vijvertje natuurlijk.
Toen dat schijnbaar niet hielp, hebben wij nog eens raad gevraagd en toen hebben wij een andere voeding gekocht, die de kleur ZOU KUNNEN terugbrengen.
We hebben dit gemengd met de andere voeding en hebben de indruk dat die ene witte vis een heeeeel klein beetje kleur heeft teruggekregen.
Bij navraag nadien, ergens anders, heeft men ons verzekerd dat dit geen kwaad kan voor de vissen.
We doen dus zo maar verder en wachten af.
De vis ziet er zeker niet ziek uit, hij is er altijd als een van de eerste bij om te komen eten.
Voorlopig zou ik me daar maar niet druk om maken.
Hilda
vrijdag 20 april 2007 - 06:18
AlainFSD

AlainFSD

hoi,

wij hebben indertijd een goudvis gekregen die voordien in een bokaal had geleefd. Na zeer explosief te hebben gegroeid in zijn nieuwe omgeving, is het al zijn kleur kwijt. Het lijkt wel een wit spook nu.

Ik geloof niet dat er een probleem is hoor, nogal wat goudvissen verliezen na verloop van tijd al dan niet gedeeltijk hun oranje of rode kleur terwijl anderen dan weer mooi oranje of rood blijven. Jarenlang bespieden van mijn vissen heeft mij geleerd dat het nogal dikwijls de wijfjes zijn die hun kleur verliezen, raar hé ?

Alain
donderdag 26 april 2007 - 01:47
Pieter

Pieter

Mja, ne keer ze hun mannetje versierd hebben ...
donderdag 26 april 2007 - 15:32
Tim

Tim

Ik heb er hier ook zo eentje in onze vijver zitten.
Kleurtje weg, maar hij of zij voelt zich toch zoals...tja...een vis in het water.
vrijdag 27 april 2007 - 07:11
hoorebee

Hoorebee

En wat is er mis met een mooie witte goudvis? Heb er zelf ook verschillende in men vijver zitten
Ik denk trouwens niet dat je er nog veel aan gaat kunnen doen hoor eens hij wit geworden is.

vrijdag 4 mei 2007 - 17:42
Esem

Esem

De ouderdom misschien?
Wij worden ook witter(grijzer)met de jaren en daar is ook niet veel meer aan te doen.
Misschien kleuren,zoals de vrouwen,en ook sommige mannen?
Grapje;
Esem
zaterdag 5 mei 2007 - 02:13
minouke

Minouke

voordeel: zo herken je ze beter
zaterdag 26 mei 2007 - 22:06
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 5 + 2? (beveiligingscontrole) *