menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help Reigers

Ga naar meest recente reactie

baba

Baba

Hallo

Vorige maand vijver aangelegd maar toch alle dagen bezoek van reiger.Mooie vogel maar dat vindt mijn vis in de vijver niet.Ik heb mij dan maar de pond guard aangeschaft van Velda maar dit electronisch ding verjaagt absoluut niet de reigers.Integendeel , ze zitten gezellig naast die pond guard.En trouwens bij het minste grassprietje dat beweegt,gaat die pond guard af.Is er iemand die een goed systeem kent om reigers te verjagen?
maandag 26 augustus 2013 - 07:49
Tilleke

Tilleke

Wij hebben het jaar rond een net over de vijver. Alleen tijdens mooie dagen wanneer we in de tuin zijn, rollen we het open. In de wei in de buurt zitten zeker min. 4 reigers, dus ..
woensdag 28 augustus 2013 - 12:45
Paquita

Paquita

Ook al allerlei dingen gezocht om de reiger weg te houden . Dit jaar vonden we in een tuincentrum een soort drijvende pot . Omdat we dat mooi vonden zo een plant in het midden van de vijver laten drijven kochten we er een paar in april dit jaar en hebben er vleesetenden planten in gezet .
De pot onderaan vastgemaakt met een koord aan een steen - anders drijft hij met de wind steeds naar de zijkant- en in het midden van de vijver gedropt .
Mooi , maar tot onze verbazing kregen we nooit meer bezoek van een reiger ( voorheen dagelijks )! Dit drijvend eilandje beweegt voortdurend (koord naar de steen mag niet te strak zijn ) hetzij door de wind , hetzij door de vissen die erlangs zwemmen . Vermoedelijk is het door die bewegende plant dat de reigers niet meer langs komen .
dinsdag 1 oktober 2013 - 08:08
joopsmit

Joopsmit

Tip
Span op een paar meter hoogte nylon vis draad ongeveer een meter uit een .met wat Bamboe stokken verwerkt in struik of boom ,gevel huis of schuur ,schutting moet dit best mooi lukken .Als de reiger een landing wil maken bij je vijver dan zal hij daarbij in contact komen met dat wat hij niet ziet en zal daar flink van schrikken .het gevolg is dat hij de volgende keer wel je tuin vijver met rust laat .
Ook heb ik zelf nog een disco bal met van die kleine spiegeltjes vlak boven het water hangen dat schittert . heb deze geregeld aangeboden gezien op rommel markten . Maar de vis draad is wel de beste oplossing . Kost hem misschien een paar veren maar je vis blijf wel waar je hem hebben wil .En de reiger ,Doeiiiii
zondag 27 oktober 2013 - 01:20
zourky

Zourky

Een net over spannen is ideaal maar geen zicht,vis draad over spannen valt minder op,maar probeer eens met zo een kat of hond in polyester en om de paar dagen herplaatsen dat houd ze wel op afstand en ze zien het van ver. Natuurlijk die vogels moeten ook eten maar zet er een plaatje bij met een pijl naar de korst nabije vaart of kanaal

Groetjes Richard
vrijdag 7 maart 2014 - 11:03
jack1

Jack1

hier heb ik de aanvlieg roete van de reiger wat bemoeilijk

heb dus wat kntwilgen staan die bemoeilijke hem het aanvliegen
verder nooits last van een reiger

wat je ook kunt doen is bamboe stokjes schuin bij je vijver ronddom doen en daar een paar visleindjes omheen ronddom spannen zo kan hij niet op je vijver rand komen
vrijdag 7 maart 2014 - 11:52
Tuinman65

Tuinman65

Volg de raad van joopsmit maar.
Als je tuin niet al te groot is dan is dat de beste oplossing.
Leo
vrijdag 7 maart 2014 - 23:20
Arico

Arico

Ik herinner dat een oom van mij ook dagelijks bezoek kreeg van een reiger. Wat hij deed was op een meter van de oever op 30cm hoogte rondom de hele vijver een visdraad spannen en dan nog verschillende malen er dwars over
dinsdag 1 april 2014 - 22:19
Bombycilla

Bombycilla

Hij kwam hier ook vandaag, durfde niet dichterbij te komen.
Jammer, ik had graag een paar plaatjes geschoten,vissen zat dus

Vijvers & Vissen

woensdag 2 april 2014 - 20:34
jack1

Jack1

mooie foto .hij komt zeker terug
donderdag 3 april 2014 - 10:52
Bombycilla

Bombycilla

Absoluut
donderdag 3 april 2014 - 23:08
hillie

Hillie

ik heb ook visdraad gespannen,ze komen wel eens,je ziet ze kijken,maar gaan dan ook weer
maandag 7 april 2014 - 16:48
mia_heyl7

Mia_heyl7

wij hebben op onze visvijver gemiddeld 6 tot 8 reigers op bezoek, alleen niezt, als er gevist word, of als de Canadese ganzen op het water liggen ,
de vjver ovberspannen is geen optie, 40 meter breed en 70 meter lang, en in gebruik door een vissersclub
soms meer last van de ganzen dan van de reiger
zaterdag 27 september 2014 - 20:01
Maximaal_Tuinieren13

Maximaal_Tuinieren13

Een tip is om een namaak reiger in je vijver te plaatsen
Dit zal de reigers ook afschrikken, althans die verhalen heb ik gehoord van een kennis.
maandag 2 maart 2015 - 11:00
wilma*15

Wilma*15

Ik het thuis al ruim 20 jaar een kleine vijver buiten maar ik heb nog nooit 1 reiger gezien.
Bij mijn vorige buren die een behoorlijke vijver hadden is maar 1 keer in het begin een reiger geweest en die heeft hun zoontje met een bolletjespistool weggejaagd en daarna nooit meer terug gekeerd.
De komende maanden ga ik een grotere vijver aanleggen, eens afwachten of er dan wel reigers erop af komen.

Ik weet dat enkele kilometers van hier wel reigers zitten aan de forellenvijvers die hier in de omgeving heel veel liggen.

Zelf woon ik vlak tegen een natuurgebied met veel bossen.

Bij mijn vrienden midden in een kleine stad moeten alle vijvers afgedekt worden met visdraad en daar zie ik ze dan ook regelmatig.
Waarom ze hier niet zijn begrijp ik zelf ook niet want in mijn straat liggen toch enkele redelijk grote vijvers al zijn ze niet zo groot en gemakkelijk toegankelijk als die forellenvijvers uit de omgeving.

Groetjes

maandag 6 april 2015 - 00:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon