menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zuurstofplanten gedijen niet

Ga naar meest recente reactie

lo

Lo

Ik heb vorig jaar massa's hoornblad in de vijver gegooid, maar het gedijt niet. Ook waterpest en eendekroos heb ik met bakken tegelijk erin gesmeten, maar er komt niet veel van voort. De planten liggen gewoon op de bodem en als ik ze met een rijf ophaal zien ze er geel uit. Bovendien zitten ze onder een laag smerigheid. Ik moet wel meegeven dat ik het hoornblad niet op de bodem verankerd heb gezien de enorme hoeveelheid ervan - ik kan moeilijk een steen aan elk plantje binden. Ik heb het kruid gewoon in de vijver gegooid in de hoop dat deze voor hardnekkig doorgaande planten zich zo wel zullen vermeerderen.
Maar er komt niets van en mijn vijverwater is intussen troebel.
zaterdag 11 mei 2013 - 20:01
jack1

Jack1

wat ik altijd doe met hoornblad
ik maak er bosjes van plus-5 stengels .die bind ik samen met een elastiekje


als je hoornblad niet geod groeit is er toch wel eist aan de hand met je water denk ik .

hoe staat het er nu voor
donderdag 23 mei 2013 - 09:16
lo

Lo

Bedankt voor uw reactie! Ik heb gelezen dat hoornblad eigenlijk een plant is voor het wat diepere water en heb het naar het diepste gedeelte van de vijver gebracht. Nu is het afwachten.
En ja, over waterkwaliteit. PH is 7, maar kH 1 en dat is echt heel slecht. Maar met chemische produkten ga ik echt niet knoeien.
donderdag 23 mei 2013 - 14:34
jack1

Jack1

heb je een pomp met filter aangesloten op je vijver ??
hoe diep is ej vijver eigenlijk

heb je foto .
donderdag 23 mei 2013 - 16:23
lo

Lo

Geen pomp of filter. De vijver zou normaal zichzelf moeten reguleren. 12 op 4 groot en iets meer dan een meter diep op diepste punt.
donderdag 23 mei 2013 - 16:33
jack1

Jack1

hoelang ligt de vijver al .
zitten er vissen in ..............ligt er veel troep op de bodem . is ej water ook nog troebel ??
donderdag 23 mei 2013 - 16:41
lo

Lo

Goudwinden. Tot vorige zomer zaten er honderden in ter grootte van een 'kermisgoudvis'. Heb toen een gigantisch visnet gemaakt zodat ik in
donderdag 23 mei 2013 - 17:20
jack1

Jack1

heb je foto van je vijver .
donderdag 23 mei 2013 - 17:48
lo

Lo

Nee. Ziet er overigens niet speciaal uit. Een wateroppervlakte. Met dit schrale weer doen de planten nog niet veel.
donderdag 23 mei 2013 - 18:17
jack1

Jack1

hier heb ik plus-2 weekjes terug ook bosjes hoornblad in me vijver gedaan .
hier groeien ze wel goed .ik denk toch dat bij jou welicht het probleem bij het water ligt >>

vrijdag 24 mei 2013 - 08:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon