menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vissen vangen

Ga naar meest recente reactie

nadineverhel12

Nadineverhel12

In mijn vijver zitten te veel goudwindes.Maar die laten zich niet vangen.Kan er mij iemand een tip geven hoe ik dat moet doen.Ze zijn zo vlug dat het met schepnet niet lukt.

dinsdag 7 mei 2013 - 20:09
pplakke

Pplakke

Op tv heb ik al gezien in overlevingsprogrammas.
Dat er met een stok op het water word geslagen.
die schokgolven zou de vissen verdoven.
Weet niet of het kwaad kan voor de vis.
dinsdag 7 mei 2013 - 21:05
Gespeel

Gespeel

Als je op hun kop slaat wel
dinsdag 7 mei 2013 - 22:17
Bombycilla
dinsdag 7 mei 2013 - 22:57
Bombycilla

Bombycilla

Ik hengel het te veel altijd uit de vijver,klein haakje zonder weerhaak.
Wat doe je met het teveel aan door het toilet?
woensdag 8 mei 2013 - 09:20
lo

Lo

Welke vorm heeft uw vijver? Ik heb een rechthoekige vijver en het probleem is dan snel (nou ja) opgelost door een zelf gefabriceerd net te gebruiken dat zo breed is als de vijver. Eigenlijk bestaat het uit twee panlatten van een meter of 2 lang die ik aan de uiteinden met een touw heb verbonden zodat je uitgerold een soort kader krijgt met links en rechts eenlat en boven en onder een touw. Daartussen heb ik een net gespannen zoals die gebruikt worden om planten tegen vogels te beschermen. Om vissen te vangen moet je wel met 2 zijn. Je begint aan de ene kant van de vijver waarbij je het net uitgestrekt houdt, een beetje in het water pulken om ze op te jagen, opletten voor de planten uiteraard... Naarmate je vordert gaat het net ook zoveel mogelijk tegen de bodem van de vijver. Uiteindelijk zitten er een massa vissen geconcentreerd aan de ene kant van de vijver. Scheppen, ophalen... en 50 vissen ineens bovenhalen!
zaterdag 11 mei 2013 - 19:49
lo

Lo

Met een vishaakje ook al geprobeerd, maar op den duur zijn ze slimmer en laten het aas links liggen.
zaterdag 11 mei 2013 - 19:51
turboke

Turboke

Ik had het opgelost door volgend "bouwwerkje", men neme een dunne pvc-buis, en vult deze met zand, vervolgens maak je der een cirkel van, en bekleed dit met zeer fijnmazig net. Dit bouwwerkje laat je zakken tot een 10 cm onder het wateroppervlak, vervolgens geef je de vissen eten, en wanneer ze zich boven het net bevinden, haal je gewoon het net op.
zaterdag 27 juli 2013 - 19:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon