menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vlinderstruik aan vijver

Ga naar meest recente reactie

Tomateboer

Tomateboer

Hallo,

Ik heb een vijvertje dat ingewerkt is in de terras.
Vlak daarachter is er aarde voorzien om iets aan te planten.
Omdat een vlinderstruik veel vlinders en bijen aantrekt had ik er graag een angeplant vlak achter de vijver.
Is dit mogelijk?Of geeft dat om enige reden problemen?
Zo ja, welke andere struik kan ik gebruiken die heel mooi bloeit.
Alvast bedankt!
grt
Angelo
dinsdag 6 maart 2007 - 07:22
lisa

Lisa

angelo, vind het wel een leuk idee en ja het zal er zeker mooi uitzien ,het is een sterke
struik die het wel goed zal doen-het enige wat wel is -hij kan flink groeien -houd van volle zon
doorlatende -ook kalkhoudende grond.op zware,natte grond gedijen buddeja's niet

groetjes lisa
dinsdag 6 maart 2007 - 08:57
Tomateboer

Tomateboer

Hey Lisa,

Ja mijn vlinderstruiken staan in volle zon, en ze doen het zeer goed, te nat zal het wel niet zijn want het er is nog zeker 20 cm voor de vijver bereikt is.
Dus te veel water zal er niet zijn.
U zou het dus doen?
grt
Angelo
dinsdag 6 maart 2007 - 09:58
semperfi

Semperfi

Howdy Lisa,
Ja, vlinderstruiken verdragen heel goed de volle zon en geven goed schaduw aan uw vijver. Prachtig zicht !
Er is echter een minpuntje, vlinderstruiken moeten jaarlijks grondig gesnoeid worden en geven heel wat bloemenafval af .... zien dat dat niet in de vijver sukkelt.
Greetz,
Bob
dinsdag 6 maart 2007 - 12:23
lisa

Lisa

angelo, ik zal het doen volgens mij ziet het er prachtig uit

bob ja ,snoeien en snoeien ze kunen nogal uitbundig groeien

groetjes
lisa
dinsdag 6 maart 2007 - 12:58
Plantadvies

Plantadvies

De grond blijft wel droog door de vijver. Mits deze niet is goed aangelegd. Als het een vijver is van vijverfolie, is deze meestal bestendig tegen het ingroeien van de wortels. Wat je kunt overwegen is een rizoombegrenzer aanleggen.
dinsdag 6 maart 2007 - 13:35
Tomateboer

Tomateboer

Dank je wel iedereen,
Plantadvies,...
Het is een voorgevormde vijver, dus daar moet ik niet mee inzitten he
grt
Angelo
dinsdag 6 maart 2007 - 17:45
Plantadvies

Plantadvies

ooooohhh, dan kun je gewoon planten. Beetje rekening houden met het weg nemen van de zon in de vijver. Zal een mooi gezicht zijn al die vlinders en het leven in de vijver.
dinsdag 6 maart 2007 - 19:13
hoorebee

Hoorebee

Kan inderdaad zonder probleem, zeker als het voorgevormde vijver is hoef je helemaal niet bang te zijn voor de wortels.
Maar inderdaad veel snoeien! Al de uitgebloeide bloemen verwijderen, dan bloeit hij ook meer!
Bij mij staat er 1 aan men beek tss men 2 vijvers, en is echt mooi zicht!
Trekt zeker veel leven aan! Komen massa's vlinders opaf! (heeft zen naam echt niet gestolen)
Maar in het najaar dus fiks terugsnoeien! En ook valblad uit je vijver scheppen (of vijvertje afdekken met een net tegen de bladeren), maar dit geld voor elke struik/boom.
Suc6 ermee zou ik zo zeggen
dinsdag 13 maart 2007 - 09:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon