menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Watervervuiling in aquarium

Ga naar meest recente reactie

rubbyboy

Rubbyboy

Weet iemand toevallig hoe het komt dat in een aquarium van 60liter binnen de dag vuil is als ik mijn water ververst hebt en dan weer vuil is ???

alvast bedankt
maandag 16 juli 2012 - 21:41
molleke32

Molleke32

Koud of warm water?
Wat zijn je waterwaarden? PH, KH , GH , etc?? Hoeveel is je visbezetting? Hoeveel voeder je? Heb je een deftige filter? Hoe lang draait je aquarium al? Staan er voldoende planten in?
Groetjes vicky
maandag 16 juli 2012 - 22:40
rubbyboy

Rubbyboy

Het water staad gewoon op kamertemperatuur er zitten 15 vissjes in van ongeveer 6cm. Er zit ook een zeer goeie filter in, maar geen planten.
dinsdag 17 juli 2012 - 10:56
Polplastron

Polplastron

Weet iemand toevallig hoe het komt dat in een aquarium van 60liter binnen de dag vuil is als ik mijn water ververst hebt en dan weer vuil is ???


Het water staad gewoon op kamertemperatuur er zitten 15 vissjes in van ongeveer 6cm. Er zit ook een zeer goeie filter in, maar geen planten.

Tel één plus één op en je weet het antwoord:

60 liter
15 vissen van 6 cm
geen planten

= problemen!

Ofwel zet je er (veeeeeel) minder vissen in, maar dan zal je alsnog problemen krijgen ... ofwel ga je er planten in moeten zetten.

Hoe minder vissen en hoe meer planten hoe makkelijker een aquarium te onderhouden is. Meer vissen en minder planten is altijd vragen om problemen tenzij je misschien met heel speciale filters gaat werken ...

Hoe lang heb je het aquarium al? Is het goed ingelopen? En over welke vissoort hebben we het hier?

Groeten,

Pol
zondag 5 augustus 2012 - 14:11
molleke32

Molleke32

Inderdaad ik sluit me aan bij pol , ik heb met mijn aquarium geen problemen, maar mijn biologisch evenwicht is er natuurlijk wel. En je moet tellen 1 cm vis per liter water!! Dus veel te veel vissen zo wie zo al Ik weet het het is verleidelijk maar je waterwaarden worden er niet goed van
En je aquarium heeft tijd nodig voor het opstarten ZONDER vissen (ik heb een 6 tal weken moeten wachten eer mijn waardes goed waren)
groetjes vicky
zondag 5 augustus 2012 - 14:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon