menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dode vissen

Ga naar meest recente reactie

Basiel

Basiel

Hallo,

Gisteren heb ik een paar dode vissen in mijn vijver gevonden.
Alles nagekeken, Ph, Gh en Kh zijn ok. Het water is helder en aan de dode vissen ook niets te zien.
Reiger of katten kunnen er niet bij ( draad gespannen enz.)
De plantengroei is ok en de doet het pomp doet het ook.
Kan iemand mij raad geven ?
Alvast bedankt.
vrijdag 23 juni 2006 - 08:41
Esem

Esem

Basiel
Welkom op het forum
Ik lees dat je een draad hebt gespannen
Maar dat houd zeker de kat niet tegen,het zou wel eens kunnen zijn dat deze de dader is.
Zo een draad is uitstekend voor reigers maar andere rovers laten zich daar niet door afschrikken
Esem,
vrijdag 23 juni 2006 - 10:01
nientje

Nientje

als er niets aan de vissen te zien is lijkt het me onmogelijk dat het van katten zou zijn, normaal gezien zeggen ze dat de vissen dan beschadigd zouden zijn, misschien een of andere ziekte?
nientje
vrijdag 23 juni 2006 - 10:04
Nigella

Nigella

Welk soort vaissen waren dat?

is er wel voende zuurstofcirculatie in de vijver, een fontein, watervalleke of iets dergelijks. Bij warm weer en onze afwezigheid, hebben we ooit eens dat watervalleke 2 dagen uitgezet. De steurs lagen toen dood (vreselijk !!!!). Maar Steurs moeten natuurlijk wel heel veel zuurstof hebben en dat hadden we over 't hoofd gezien. we hadden ons toen laten bepalen door onweer de dagen voor ons weggaan, en de schrik van de pomp. Er was geen enkele andere vis dood.
vrijdag 23 juni 2006 - 13:24
Victor44

Victor44

Is zoals Nigella zegt door een tekort aan zuurstof! Kijk na een warme dag 's morgens eens in je vijver en als je ziet dat ze liggen happen,neem dan de waterslang ,zet ze helemaal open en spuit met kracht in het water zodat er zich zeer veel zuurstofbelletjes vormen. Als je dat een kwartiertje doet zul je merken dat je vissen terug normaal gaan bewegen.Natuurlijk is een fontein of waterval die gedurig functioneert nog beter,maar zelfs dan kan dit gebeuren. Ik spreek van ondervinding.
vrijdag 23 juni 2006 - 21:18
ines

Ines

Basiel bij het veranderen van soort voeding kan men ook problemen ondervinden...
Ga na of de grootte van de korrels in overeenstemming is met de grootte van de vis (zie verpakking)
en geef geen resten wintervoeding in de zomer en omgekeerd...
Probeer eerst alle toevoegsels van produkten uit in een basin vooraleer aan de vijver toe te voegen.
Probeer de temperatuurverschillen in de zomer te drukken door gedeeltelijke schaduw of begroeiing.
Grtjs,ines
zaterdag 24 juni 2006 - 23:39
Basiel

Basiel


Hallo,

Er is exta zuurstof in het water en een watervalleke heb ik ook, ze krijgen dezelfde korrels van altijd.
En van katten zie je meestal verwondingen, maar dat was ook niet het geval.
Het zijn gewone goudvissen en goudwindes, maar nu heb ik geen vissen meer gevonden.
Het blijft een raadsel......
Alvast bedankt voor de reacties.

Basiel
zondag 25 juni 2006 - 08:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon