menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijververhuis

Ga naar meest recente reactie

AlainFSD

AlainFSD

Hallo iedereen,

Ik voel me hier niet echt thuis omdat ik zelden of nooit een probleem had/heb met mijn vijver qua plantengroei of vissenbestand.
Alleen ga ik binnenkort verhuizen en zit ik dus met volgend probleem :

Ik zoek een tijdelijke behuizng voor zowel mijn vissen als enkele van de zeldzamere waterplanten die mijn huidige vijver rijk is ?
Is er iemand op de hoogte van het bestaan van zo een dienst of kan ik rustig verder blijven dromen, m.a.w. bestaat er een soort dierenasiel in WestVlaanderen voor vissen ?

Alain FSD
Oostende
donderdag 28 december 2006 - 01:22
ines

Tekst aangepast

Ines

U kan Uw licht eens opsteken Alain waar U Uw koi's aangekocht hebt, meestal
beschikken deze over quarantaine bakken waar Uw vissen eventueel een langere tijd kunnen verblijven.
Ik denk niet dat andere koi liefhebbers happig zijn de vissen samen te plaatsen ivm overdrachten.
Grtjs,ines
donderdag 28 december 2006 - 14:23
AlainFSD

AlainFSD

Dank voor de info Ines,

Ik vreesde al dat niemand op een extra portie koi's zit te wachten, ook al zijn ze kerngezond.
De origine van de vissen maakt uw voorstel helaas onmogelijk. Ik heb ze van de invoerder van Koivissen voor de Belgische markt, dus eigenlijk de tussenpersoon die de mooiste vissen inkoopt
op de veiling in PArijs en ze dan verder verkoopt aan de handelaars alhier ter plekke.
Bovendien gaat die man overmorgen met pensioen.

Alain
vrijdag 29 december 2006 - 18:37
ines

Ines

Alain kan U niet aankloppen bij de buren? of een landbouwer, in deze tijd van het jaar worden de
drinkkuipen van de dieren buiten niet gebruikt misschien kan U er een paar lenen en voorlopig
in Uw nieuwe tuin plaatsen (met bescherming dan).
Groetjes,ines
vrijdag 29 december 2006 - 20:06
Adrienne

Adrienne

Ha Ines,

Ik lig bijna plat
Ik zie in mijn drinkbakken al vissen zitten.
Da's een goei
dinsdag 2 januari 2007 - 20:58
ines

Ines

Ha Adrie een beetje fantasie hé
dinsdag 2 januari 2007 - 21:44
Adrienne

Adrienne

Awel Ines, daarom vindt ik het zone goeie.
Ik zie het al gebeuren, mijne Marcel zou nogal loeren denk ik.
Die ging gelijk een gat maken voor n'een vijver.
woensdag 3 januari 2007 - 09:34
deburen

Deburen

ik heb het zelfde probleem wegens de aanleg van een nieuwe tuin; ik kocht me dus zo'n kinderzwembadje, daarin het originele vijverwater planten en vissen, en ze doen het al een maand perfect misschien iets voor jou, het kost je vijf euro
zaterdag 26 mei 2007 - 02:47
klompken

Klompken

Ben zelf reeds sinds begin april bezig met de aanleg van een nieuwe vijver , heb hetzelfde probleem.
Ik heb een "intex" zwembad aangekocht (100 euro voor ongeveer 6000L water). Heb een noodfilter gebouwd van een kunststof vat waarin lava is aangebracht. Een pompje van 3000 liter geplaatst op de filter. Een bakje zeoliet in het zwembad zorgt voor de afbraak van het ammoniak. De vissen eten goed en zijn zeer levendig.

klompken
zaterdag 26 mei 2007 - 04:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon