menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klein vijvertje in de zon

liesbet77

Liesbet77

hoi

wij hebben twee metserskuipen staan die we graag tot twee kleine vijvertjes willen omtoveren. we zouden ze willen ingraven en dan de kanten afwerken.
nu heb ik ergens gelezen dat je daar geen vissen in kan houden omdat het water in de zomer te veel zou opwarmen en in de winter bevriest .
klopt dit , en wat moeten we dan doen? ik neem aan dat je die vijvervissen niet in een bokaal in je huis kan zetten als het vriest.
de vijvertjes zouden in de volle zon staan de eerste jaren omdat er nog geen begroeiing rond staat.


ik moet niet per sé vissen hebben (al lijkt het me wel leuk) maar wil ook geen muggenkwekerij naast mijn huis.
is er een manier om muggenlarven te voorkomen? planten waar ze niet van houden of iets wat je in het water kan doen?

maandag 13 juni 2011 - 10:44
liesbet77

Liesbet77

hallo

de vijvertjes zijn naast ons terras (en dat van de buren).
ikneem aan dat eens de larven mug geworden zijn ze wel op zoek gaan naar eten (ons dus ) en naar binnen vliegen of ons aanvallen op het terras?

maandag 13 juni 2011 - 17:28
Friend4plants

Friend4plants

Nee muggen blijven bij de vijver hoor wees gerust.
En je kan je vijver vissen in een koud wateraquarium in de winter binnen zetten, en tege de zon zet je hoge moeras planten aan de oever.
zaterdag 18 juni 2011 - 18:22
Feniks

Feniks

Vijvertjes zijn inderdaad een ideale broeiplaats voor muggen, en een gedeelte daarvan (de vrouwtjes - want de mannetjes drinken alleen plantensap) zal inderdaad binnenkomen op zoek naar mensenbloed...ik heb momenteel wat vleesetende planten bij de vijver gezet, die moeten wel moerassig staan...en ik ben nog steeds op zoek naar goudelritsen, kleine visjes die eventueel wel in zo'n klein kuipje zouden passen...
donderdag 30 juni 2011 - 14:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon