menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Graag raad bij aankoop aqarium

Ga naar meest recente reactie

dilisen

Dilisen

Hallo,

Ik ben van plan om over te gaan tot aankoop van aqarium.

Nu is mijn keuze gevallen op 3 modellen,elke informatie is welkom zodat
ik als leek er de beste uitkies.

Zodus elke raad is welkom ! !

1ste aquarium
- merk ferplast,capri 80 maat 80/31,5/46,5.

2de aqarium
- merk juwel,rekord 110 maat 80/35/40.

3de aqarium
-merk juwel,rio 125 maat 81/36/50.


Alvast bedankt en nog een fijne dag,
mvg Caroline
dinsdag 21 september 2010 - 17:12
dilisen

Dilisen

Hey Marjoleine,

Bedankt voor de info.

Er zit wel niet zoveel verschil in grote op .
De rio komt op 125l , de capri en de record op 110.
Wat betreft de prijs is er wel groot verschil.De rio 219,de capri 170 en de record die kost normaal 186 maar staat nu te koop voor 162 euro.

zooplus ken ik,daar staat de record nu van 149 voor 129 (en heb nog 10% korting)maar ik weet niet of ze zo zware,breekbare dingen verzenden naar Belgie.

Ik had eerst info gekregen in de winkel van de capri.En nu ben ik naar andere winkels geweest waar ze die juwels hadden.
Daarom ben ik beginnen twijfelen, persoolijk vindt ik de juwels mooier omdat het deksel platter is,maar bij die capri is het wel geen vaste filter dus die kan je dan ook vlug uitnemen,het is een bluwave 03 power dat er in zit.
Weet nu niet of die beter is of dat het handiger is als je de filter kun uitnemen.
Wat gebeurt er bij die juwels met vaste filter als die kapot zijn ??

Sorry zijn misschien wel domme vragen maar zijn mijn eerste pasjes in de onderwater-wereld en zit nog vol met vragen ...

Als je nog raad hebt ,alles is welkom hoor

Vriendelijke groetjes,
Caroline
dinsdag 21 september 2010 - 19:04
Polplastron

Polplastron

Over filters kan je blijven discussieren. Sommige zweren bij de ingebouwde filters en anderen bij de losse filters.

Volgens studies is er in een voldoende groot aquarium met veel planten en een uitgekiende visbezetting zelfs helemaal géén filter nodig!

De voedingsbodem is inderdaad erg belangrijk.
Denk ook al eens na wat voor vissen je wil zetten vooraleer je een bak koopt. Sommige vissen hebben immers liefst een waterdiepte van maximaal 30 cm!
Sommige vissen gaan helemaal niet goed samen met beplanting (vergeet dus de voedingsbodem maar)
En nog sommige vissen hebben graag veel of weinig stroming in het water.

Groeten,

Pol

P.S.: Zelf heb ik een heel klein aquariumpje met Corydorasjes en Goerami's. Ik gebruik een losse filter.
dinsdag 21 september 2010 - 19:35
dilisen

Dilisen

Hoi Pol,

De vissen heb ik al.

Toen ik vorige week een wandeling aan het maken was,zag ik 2 kinderen die van plan waren 3vissen en 2 garnalen in de beek te lozen.

Heb ze toen een hele preek gegeven en 10euro !!!met de belofte in de toekomst dat nooit meer te doen en natuurlijk met de melding dat ze,ze dan nog beter voor klein prijsje verkopen (lukt altijd bij de jeugd)

Dus ik naar huis en de visje in bakje gestopt van toen mijn zoon nog klein was.
Moet wel zeggen dat ik er toch al tijdje liep over te denken om mij een aqarium te kopen,en ik kon dit toch niet laten gebeuren !

Zo geeft het lot beslist dat ik nu met goudvissen zit,2telescoops en 1 sluierstaart.
Natuurlijk zie ik die warmwater vissen wel graag maar zolang deze leven zal ik er zorg voor dragen.
Ben nu van plan om nog enkele bij te kopen misschien een orando en ruitenkuiser+ danio(die kunnen er bij volgens de winkel ??)

Gezien de grote die een goudvis kan bereiken en volgens de info die ik al gekregen heb,dat het zware vervuilers zijn,denk ik om er toch niet te veel bij te nemen.

Bedankt voor je ervaring,ga me zovlug mogelijk ééntje aanschaffen maar ga toch eerst zoveel mogelijk info verzamelen.

Nog een fijne avond,
Caroline



dinsdag 21 september 2010 - 20:54
dilisen

Dilisen

Hoi Marjolein,

Een filter komt er zeker in want alle 3 de aqaruims hebben deze ben er allen nog niet uit welke ik nu het beste aanschaf.

Aangezien dat goudvissen hoop ik dat het lukt om ze een fijne thuis te geven.

Zie ze nu al graag

mvg Caroline
dinsdag 21 september 2010 - 20:58
Methos

Methos

Caroline, als ik je een tip mag geven, ipv je direct een dure all-in aquarium te kopen in een winkel of supermarkt, ga eens raad zoeken bij één van de vele aquariumclubs in de buurt. In Wetteren heb je er al twee, en in de wijdere Gentse omgeving nog verschillende anderen. De mensen daar gaan je zeker op de juiste weg kunnen helpen en de meeste clubs hebben een shop waar je alle nodige materiaal aan zeer gunstige voorwaarden kan kopen. Een overzicht van de aquarium clubs kan je vinden op de website van de BBAT (http://www.bbat.be), de overkoepelende vereniging.

Als je toch graag een winkel bezoekt kan ik je Kweekcentrale De Skalaar (http://www.deskalaar.be) aanraden. Daar ga je echt goed materiaal vinden maar vooral deskundige uitleg.

Tenslotte een meer directe raad ivm met afmetingen. Probeer een maat te vinden waarbij de diepte van de bak groter is dan de hoogte. De meeste bakken die je vindt in de handel zijn redelijk hoog en plat. Met een iets diepere bak kan je qua inrichting veel meer kanten uit.

Succes!
woensdag 22 september 2010 - 08:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon