menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijverstofzuiger

Ga naar meest recente reactie

lo

Lo

Iedereen die mij heeft willen helpen: hartelijk dank. De anderen moeten afleren te doen alsof dit forum hun eigendom is.
donderdag 5 augustus 2010 - 23:15
lo
zaterdag 5 maart 2011 - 18:30
tommyizegem

Tommyizegem

http://www.pompenreynaert.com/vijverpompen.html

op deze pagina vind je een overzicht van de verschillende gebruikte vijverstofzuigers.


mvg
Tommy

Vijvers & Vissen

zondag 6 maart 2011 - 12:18
Gehenna

Gehenna

Slechte stofzuiger
donderdag 7 april 2011 - 19:52
tommyizegem

Tommyizegem

Hallo Gehenna,

welke stofzuiger is slecht? En waarom? altijd benieuwd.

Indien u gelijk hebt, kunnen we producten verbeteren of ander product voorstellen voor uw probleem.

Voor iedere vijver is er een geschikt stofzuiger. Misschien moet jij modder verpompen uit een natuurlijke vijver, een andere moet slechts wat algen verwijderen uit zijn kleine vijver. Er zijn veel verschillen...

Best eens doorgeven welke vijver en stofzuiger u nu hebt. Dan help ik u zoeken naar een goeie oplossing voor uw vijverstofzuiger.

mvg
Tommy
vrijdag 8 april 2011 - 08:34
Gehenna

Gehenna

Binnenpretjes Tommy, binnenpretjes.
W8 zal het uitleggen: Er was een verkoper in een tuincentrum waar ik wat vijvertjes uitleg vroeg en die bleef doorlullen over een goede stofzuiger om de bodem schoon te houden. Nu had ik al een paar keer gezegd dat ik een vijverTJE wou maar die stofzuiger ... bleef maar belangrijk. Omdat ik het op mijn zenuwen kreeg (en dat is dan lachen geblazen) pakte ik die stofzuiger uit z'n handen en keek in dat ding en zei tegen die verkoper 'OEI! Raar maar er komt daar helemààl geen vijverTJESinfo uit! Da's dan ook dikken brol hé'
En hij snapte het nog niet hoor ... twas ne snotneus.

Ik wou gewoon weten wat voor pomp voor zo'n 350 à 450L (80cm diep) vijverTJE waar een klein watervalletje bij zou horen van zo'n 50cm hoog. Heb genoeg aan een filterpomp (gefilterd water moet dan langs het watervalletje de vijver in) maar ze moet dus wel het water zo hoog kunnen pompen. En liefst zonder dat het water er onder hoge druk uitkomt en zonder dat al het water 8X circuleert per uur. Uiteindelijk komen er ook een paar goudvisjes in.
En omdat we geen drukpomp zullen aanschaffen voor zo'n klein ding is de ingang van de filter op een 80cm hoogte. Pomp moet dat dus wel aankunnen.

Dus elke vijverstofzuiger is een slechte want daar komt geen informatie uit
vrijdag 8 april 2011 - 21:56
tommyizegem

Tommyizegem

als je doorgeeft welke breedte uw watervalletje is, kan ik berekenen welke vijverpomp je nodig hebt. Best plaats je uw pompje aan de andere kant van de fontein, zodat er een klein beetje stroming op uw water zit.

Graag doorgeven welke leidingsdiameter u hebt. dan laat ik weten welk debiet U nodig hebt om een rustig stromend waterloopje te hebben.

mvg
Tommy
zondag 10 april 2011 - 18:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon