menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie kent dit vijverinsect

Ga naar meest recente reactie

blieblib

Blieblib

hoi jongens dit insect vond ik in mijn vijver maar kan de naam nergens op internet vinden.
wie weet hoe dit diertje heet en of het schadelijk is voor mijn vijver?

Vijvers & Vissen

zondag 27 juni 2010 - 16:21
Polplastron

Polplastron

Dit is een libellenlarve. Het zijn roofdieren, maar normaal gezien voeden ze zich met kleine organismen in de vijver. Schade aan vissen doen ze niet.

In elk geval is het een teken dat het water van je vijver zuiver is!
zondag 27 juni 2010 - 16:26
Methos

Methos

Die is bijna klaar om een prachtige libel te worden. Ze gaat inderdaad je vissen (groter dan een paar cm) niet aanvallen. Als je toch kiest om ze apart te houden steeds zorgen dat ze een takje heeft om uit het water te kruipen wanneer het tijd is om te vervellen tot volwassen libel. De dagen ervoor zal ze met haar kop al boven water gaan hangen. Je kan ze voeren mer regenwormen, wat redelijk spectaculair is.
woensdag 30 juni 2010 - 22:22
blieblib

Blieblib

HALLO Bedankt voor de redactie was het een beetje uit het oog verloren .(was een paar dagen in ziekenhuis)Ik heb het diertje er dezelfde dag terug in de vijver geplaatst. groetjes
woensdag 7 juli 2010 - 21:23
blieblib

Blieblib

hallo We keken raar op toen we vorige vrijdag de larve terug zagen .Wie had dat kunnen denken.We zijn toch echte leken als het op incekten aan komt.2 dagen hebben we de larve gadegeslagen en wij maar wachten tot deze eruit zou komen.Wat bleek de larve was er al uit.
woensdag 14 juli 2010 - 22:32
Methos

Methos

Als je ze boven water hebt gevonden is de libel gaan vliegen, als je het huidje in het water gevonden hebt is de nymf (larve is eigenlijk foute naam) nog een stuk gegroeid.

Paar dagen geleden liep ik in mijn tuin en kwam er vlak voor mij zo'n grote libel op de zonnebloemen zitten om rustig een net gevangen wesp op te knabbelen. Ze zijn dus meer dan welkom hier!
donderdag 15 juli 2010 - 08:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon