menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijver leegvissen

Ga naar meest recente reactie

Woutdr

Woutdr

Ik heb een grote natuurlijke vijver

ellipsvormig (ongeveer) langste diameter 25 m, korste diameter 15m

deze zit vol met vooral karpers, brasems, rietvoorn, ook enkele kleinere goudvissen,windes

er zitten heel grote exemplaren in maar vooral verschrikkellijk veel kleinere met lengte (10-20-30cm )
ik zou echt 80% van de vis eruit willen krijgen,, met een hengel is een beetje belachelijk , wat is volgens jullie de makkelijkse manier?

sleepnet? (waar vindt je die?)
alternatieven?
leegpompen is niet echt een optie ( aangezien als ik de vijver wat "bijvul" in de zomer met een debiet van 5000 liter water per uur hij na ongeveer 2 dagen ongeveer 0.75cm is gestegen ( niet met kraantjeswater he)

en die reigers elke morgen doen wel hun best maar veel helpt het niet
dinsdag 25 mei 2010 - 12:27
Pieter

Pieter

Of organiseer een viswedstrijd? Zal in elk geval sneller gaan dan als je alleen zit te hengelen
dinsdag 25 mei 2010 - 15:43
charelke

Charelke

Ja ik denk dat je best even contact op neemt met een plaatselijke vissersclub om zo een deel van de vijver af te vissen,wat je met de gevangen vis wil doen is te bespreken met die club...
groetjes
Charelke uit Ham
dinsdag 25 mei 2010 - 15:45
Rita1960

Rita1960

roep de hulp in van aalscholvers.. weet je in ieder geval zeker dat de vissen van bepaalde maten weggevangen worden.
en voor de rest geef ik Birdwatcher gelijk.. hengelen! met een paar visclubs tegelijk en maak er dan een mooie dag van met dagprijzen voor de grootste/kleinste brasem, karper enz.. en na tijd.. lekker met z'n allen om de bbq met de vers gevangen vis.

't ja 't is dan ook geen klein vijvertje die je hebt

veel succes en groetjes,

Rita
dinsdag 25 mei 2010 - 20:14
zourky

Zourky

Dat bericht van Charelke vind ik nog het best,de vissen die je wil houden zetten ze terug en de andere bespreek je met de club.Voor te veel aan jonge vissen kun je er één snoek op zetten.
groetjes Richard
woensdag 26 mei 2010 - 07:44
Friend4plants

Friend4plants

Contacteer clubs uit de buurt deze zitten altijd te wachten op gratis vis
En organiseerd dan samen met de club een visdagje en doe lekker zelf mee vissen is echt tof
Als er vissen zijn die je wil houden zet je die terug als ze eerst de vis in leefnetten doen kan je dat nadien rustig bekijken en de rest van de vis geef je mee aan de club die die dan zal uitzetten op hun vijver.
Maar let wel op dat ze je vijver niet al te vuil maken he leg het maximale voeder maar zo laag mogelijk. En let op karper wordt anders gevangen dan witvis.
donderdag 9 juni 2011 - 18:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon